Jak z toho ven
ja
ahoj potřebovala bych pomoct je mi 25let a jsem závislá na marihuaně a asi hodně moc.prakticky kouřím od 18 ale posledních 5let kouřím deně.Nemůžu usnout když si nezahulím.Dělám servírku a tu práci opravdu nesnášim a jediný co mě v té práci udrží celej den nad vodou je to že se večer těším na brčko.Nedokážu si představit den kdy bych si alespon večer nezahulila.V momente jak vim že to neseženu jsem protivná s nikým nemluvim a vlastně i nenávidim svůj život.Bohužel jsem si našla přítele s kterým jsme 3 roky a který taky hulí jenže nikdy nehulil tolik co já a já ho vlastně strhla sebou.Ted se snažíme přestat a já to nezvládám tak jako on.nemluvim s nim mlčim a potají doufám že ho to donutí říct tu větu nekoupíme pytel.Ted začínám po večerech pít abych měla alespon nejaký stav.Nenávidim sebe za to co dělám a jak jsem to mohla nechat dojít až tak daleko a ted nevim co mám dělat.Nemůžu se jít někam léčit rodina o tom neví a ani jí to nechci říct.Zničilo by je to.Potřebuju si najít nějaký nový smysl života než těšení se na večer až si zahulim a nevim jak na to.Nevíte prosím vás co by mi pomohlo nebo na co se zaměřit jsem zoufalá a docela i psychicky v prdeli.Vim že s tim musím něco dělat jen nevim jak a kde začít prosím pomoz te mi

Odpověděl:
Dobrý den, nejste jediná, komu se to s marihuanou tak nějak vymklo z kontroly. Bylo by rozumné, situaci začít řešit co nejdříve. Ať nedojde třeba k tomu, že si každodenní "hulení" nahradíte každodenní konzumací alkoholu, což by bylo, jak jistě sama tušíte, "z bláta do louže". Píšete, že se vám samotné nedaří přestat. Těžko říci, nakolik je vaše potřeba relaxovat užitím marihuany spojena se stresem ze zaměstnání, neuspokojivým životním stylem, zvykem...Přestože na marihuaně nevzniká fyzická závislost jako třeba na alkoholu nebo heroinu, i její vysazení může provázet řada obtíží. Píšete, že se s ohledem na rodinu nemůžete jít někam léčit. Ve vaší situaci si ani nemyslím, že by byl pobyt v léčebně pro vás vhodný. Existuje však možnost ambulantní léčby, která by nijak výrazně nezasahovala do vašeho běžného fungování a ani by nebylo nutné to probírat s rodiči. Bylo by pro vás něco takového přijatelné? Pokud byste ještě chtěla zkoušet vysadit sama, pokuste se nejprve kouření marihuany omezit např. pouze na víkendy (a postupně vysadit i to). Na nespavost pomáhá čaj z meduňky lékařské, kolega MUDr. Minařík jej doporučuje popíjet klidně po celý den. Nepříjemné stavy také mohou pomoci zmírnit tablety Magne B6, které jsou volně prodejné v lékárnách. Chce to taky upravit trávení volného času a životní styl vůbec, což nebývá úplně jednoduché. A asi je vám jasné, že byste měli začít abstinovat společně se svým přítelem. No, tak to ještě promyslete, já bych asi na vašem místě preferovala nechat si s tím pomoci odborníkem. Když tak ještě napište a uveďte region, abychom vám případně mohli doporučit zařízení, kam se obrátit. Zatím držím palce.