návrat do detství
aris
dobrý den, prosím, mám delší dobu problém s manželem, asi od dubna se začal chovat velice podivne, mne to připadá, jakoby se vrátil do doby své puberty, možná i níž...loni byl na protialk.léčení, užíval antabus, ale v dubnu jsem videla silnou ant.reakci. potom ji měl asi měsíc, ale nebyl cítit alkohol.myslím, že vyskoušel nejakou drogu, anebo prášky.potom se jeho chování změnilo natolik, že jsme s ním už nemohli ani pohnout, byl jakoby z jiného světa, pohled prázdný, a jen plakal...z toho dostával záchvat smíchu a agresivity.no a začal mě udávat na policii.nikdo jsme nechápali, co se děje, mysleli jsme si, že snad to bude novou prací, vrhnul se na pojistky a finanční produkty, potom dal výpoved v práci, kde pracoval 33 let, našel si právníka, žádal výživné na manžela, a nakonec podal na rozvod. máme tri deti, žijeme spolu 30 let a nikdy se nachoval ani při pití takhle hrozně. no a začal posílat mailem každému andílky. našla jsem v jeho galerii i fotky ježiše a boží slova, která mi opakuje dodnes po částech. pak mě začal odymovat šalvějí, prej vyhání ze mne zlé duchy a energii.svíčky mu hoří ve dne v noci u postele.pulroku nás trápil s rozvodem a na tretím pojednání to stáhnul.další šoky, protože jsem byla ráda, že se to ukončí.ted musím podat já.zas se to bude prodlužovat. manžel mi nic neplatí ani na deti ani na domácnost. když dal výpoved v práci, dostal vysoké odstupné a utekl s ním pryč.vrátil se za dva měsíce, až mu nic nezustalo.

Odpověděl: Jakub Minařík
To co se nyní děje s manželem skutečně budí silné podezření na duševní onemocnění vážnějšího charakteru. Nejspíše to vypadá skutečně na nějakou psychotickou poruchu podobnou schizofrenii, nebo toxickou psychozu. Pokud byl manžel na léčbě, doporučoval bych se spojit s některým z lékařů, který měl manžela v léčebně nebo v ambulanci na starost. Poraďte se s nimi, ale mám dojem, že manžela by měl vidět psychiatr v každém případě. Návod jak s manželem jednat v takové situaci je obtížný. Zásadou je vyhýbat se konfliktům, chovat se transparentně a počítat s tím, že pokud se jedná skutečně o psychotickou poruchu, může být manžel nebezpečný.