lysohlávky
matka
Dobrý den,vím o tom,že moje dcera ( 16 let) občas kouři marihuanu. Tento problem jsem s ni již řešila,ale myslim,že ne zcela úspěšně. Včera jsem však přišla náhodou na to,že se baví s kamarády o houbičkách a dokonalém "zhoubování".Myslím si, že se jedná o lysohlávky. Prosím Vás o radu,jak mám ted postupovat, dá se prokázat užívání z krve nebo z moči. Jaké hrozí nebezpečí při užívání této drogy ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, informace i rizika jednotlivých drog jsou popsána na tomto webu v rubrice Halucinogeny. Testy na užití drog se provádí z moči i z krve, běžně se využívá detekce z moči ( orientační testy lze zakoupit v lékárnách ). Test Vám však ukáže pouze přítomnost či nepřítomnost konkrétní psychotropní látky, to zda byla v posledních dnech užita či nikoli, nevypoví Vám ale nic o celkové situaci. Do jaké míry Vaše dcera již zkušenosti má či nemá, o jejích kamarádech, důvodech, které ji k tomu přivádí. Myslím, že v této situaci by bylo zcela nejrozumnější navštívit odborné zařízení a tam vše osobně probrat a poradit se jaké učinit další kroky a jak se třeba k dceři lépe "přiblížit", jak s ní komunikovat. Napište ještě jednou a uveďte region odkud pocházíte. Pokusím se Vám vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště doporučit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.