marihuana Irsko
Jitka
Prosím, potřebovala bych vědět jaký hrozí trest za doručený balíček s marihuanou z Čech do Irska. Šlo o 12g marihuany. Jaké jsou tresty v Irsku za tento čin. Balíček zadrželi irští celníci. Mockrát děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel, hrozící trest v Irsku by vám kvalifikovaně dokázal odhadnout pouze právník se znalostí irského trestního práva, což si myslím, že v ČR může být docela problém. (Seznam českých advokátů s vyhledávání dle jejich specializace najdete na www.cak.cz). Asi by bylo nejlepší, kdyby adresát situaci konzultoval přímo v Irsku s irským právníkem. Obecně lze říci, že převoz jakékoli drogy přes hranice (což je i poštovní zasílání), je ve všech státech posuzován mnohem přísněji než držení drogy v rámci jednoho státu. Nejsem schopna odhadnout, co hrozí odesilateli zásilky v ČR. Zkuste se svým dotazem kontaktovat Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci.