luisa
Dobrý den,chtěla bych jenom se zeptat,jestli nevíte o nějaké komuně pro páry. Já a můj přítel jsme závislí na heroinu (on 10 let já 4 roky). Chtěli bychom se léčit,ale jenom spolu. Prosím nepiště mi nic toho typu,že když abstinují dva spolu,tak to většinou dopadá špatně,že jeden druhého stáhne. Jenom vás prosím o nějaký typ,kde by nás byli ochotni přijmout. Předem děkuji za odpověď. Luisa

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, léčbu drogově závislých partnerů nabízí pouze terapeutická komunita Pastor Bonus. Komunita se nachází v obci Podlesí v okrese Bruntál. Podmínky přijetí k léčbě jsou 3 denní abstinence – není nutná detoxikace, dobrovolný zájem o léčbu a měsíční poplatek 5000 Kč, který je splácen každý měsíc, vždy k datu nástupu léčby klienta (u sociálně slabších klientů je možno v komunitě vyřídit trvalý pobyt, klienti mohou pobírat sociální dávky a z nich hradit poměrnou část požadované částky a menší část pak doplácí rodiče nebo příbuzní. Klienti ve vyšších fázích léčby mohou chodit do zaměstnání a tak si hradit část příspěvku na léčbu nebo celý příspěvek na léčbu). Délka léčby se pohybuje mezi 12-14 měsíci, délka chráněného bydlení (doléčování, které není vždy nutné absolvovat, ale doporučuje se) je od 4 měsíců neomezeně dle potřeb a požadavků klienta. Ohledně léčby se můžete kdykoliv kontaktovat telefonicky na čísle vedoucího komunity (Mgr.Petr Opletal): 602743842 nebo emailem (pastorbonus@iol.cz), popř. písemně (adresa: Pastor Bonus, Podlesí 20, 793 31). Další informace o komunitě Pastor Bonus si můžete přečíst na adrese www.pastorbonus.webpark.cz. Přeji hodně štěstí. PS: Jen připomínka na závěr - tato komunita umožňuje párovou léčbu jako jediná v ČR a není držitelem Certifikace odborné způsobilosti služeb pro uživatele drog.