orientační test
honza
Dobrý den, z důvodu přijimacího řízení spojeného s rozborem moči na drogy jsem si udělal pro jistotu orientační test na THC z lékárny.Chtěl bych se Vás zeptat jak jsou tyto testy účinné, je tam sice napsané, že asi ve 96% procentech se shodovali s rozborem, ale taky je tam uvedeno, že když vyjde test negativní, tak je tam méně než 50ng/ml, jenže si nedokážu představit kolik to je?Jestli to je množství, které například můžu získat už jen pouze z dýchání kouře od někoho jinoho, nebo leda přímo kouřením.Taky jsem někde slyšel, že tyto orientační testy prý častěji ukážou pozitivní výsledek, ikdyž by měl být negativní, ale prý naopak je to procento docela malé, ale nevím jestli je na tom něco pravdy. Jde mi o to, že test mi vyšel negativní(ale taky mě zmátlo, že ta čárka,která se měla ukázat nebyla uplně jasná), jsou to 3týdny od doby co jsem si parkrát potáhl(předtím jsem vůbec nekouřil asi rok jen poslední měsíc před těmi 3týdny jsem si dal asi 4x) , tak mám strach, že tam třeba najdou nějaké malé množství a řeknou tak smůla.Děkuji Vám za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, prodávají se různé druhy testů, ale jestli Vás to uklidní, já v praxi s klienty tyto testy z lékárny běžně používám a myslím, že fungují spolehlivě. Hlavně se zbytečně nestresujte, dle toho, jak jste Vaši konzumaci popsal, myslím, že se nemusíte obávat, potvrdil Vám to i Vámi provedený test. Jestli si samozřejmě do provedení kontrolních testů marihuanu nezakouříte, určitě budou Vaše testy v pořádku. THC, účinná látka marihuany je prokazatelná v moči 1 - 30 dní ( vyjímečně i déle ) - závisí především na intenzitě užívání. Při občasné konzumaci ( a to je Váš případ ) se testy negativizují cca do 14 dnů. Detekce THC z krve je do 14 dnů, při občasném užití cca do 10 dnů. Budu Vám držet palce ať výběrové řízení dobře dopadne a s marihuanou opatrně. Mějte se hezky. M.K. To, aby byl výsledek testu pozitivní z důvodu tzv. pasivního kouření THC, je vysoce nepravděpodobné. Za situace, že výsledek orientačního testu z moči vykazuje pozitivitu, přestože dotyčný tvrdí, že marihuanu neužíval (což se vyjímečně může stát), je třeba provést konfirmační test toxikologickou laboratoří, který je již stoprocentně spolehlivý. Není to však úplně levná záležitost.