manzel alkoholik
fifi
Dobry den, moj manzel je alkoholik. Pracuje na vysokom poste a niekolko krat do tyzdna sa zucastnuje spolocenskych akcii, z ktorych pravidelne pride neskoro v noci... A este k tomu chce mat 'par' piv v sobotu a v nedelu. Nie je agresivny, je velmi mily a plny nerealizovatelnych planov. Mame dve deti (2,4). Pri svojich neskorych navratoch ich niekedy zobudi, zacne sa s nimi hrat... Velmi ma to trapi, chcela by som mojmu manzelovi pomoct a mat manzela, ktory pride z prace domov v rozumnom case. Nasla som si kontakt na anonymnu skupinu alkoholikov, dufam, ze bude suhlasit. Momentalne zase nie je doma. Existuje podla vas moznost, ze sa vylieci? Uz som ho velakrat upozornila na jeho problem. Samozrejme si ho nepriznava. Tento krat som rozhodnuta konat. Dakujem za odpoved. Dakujem!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, vyléčit se ze závislosti může úplně každý, ale hlavním předpokladem je, že sám musí chtít. Bohužel, tohle Vy za Vašeho manžela nevyřešíte, zájem musí především mít on sám. Vy ho můžete podržet a podpořit, ale to hlavní je na něm. Bohužel se dosti často stává, že závislá osoba svůj problém s nadmírou užívání alkoholu či drog nevnímá jako problém. Je pak velmi těžké takového člověka motivovat k léčbě a k nějaké pozitivní změně. Uvedla jste, že jste vyhledala kontakt na AA a hodláte to Vašemu muži navrhnout. To je určitě v pořádku, uvidíte, jak na to Váš manžel zareaguje. Možná by nebylo úplně od věci si o celé Vaši situaci dojít osobně popovídat. Nejenom, že byste se poradila jak co nejlépe postupovat a jak nejlépe Vašeho muže motivovat, aby i on sám nějaké odborné zařízení navštívil, ale zcela upřímně si myslím, že i Vy byste si v takto náročné situaci zasloužila podporu. Napište ještě jednou a uveďte region odkud pocházíte, pokusím se Vám vhodné zařízení doporučit. P.S. Mějte se hezky, přeji hodně sil. M.K.