drogy
hyena
mám kamarádku která je už hodně závislá na drogách a je ji teprve 21let,chci ji pomoct a ráda bych věděla jak to funguje pokud bych ji donutila jít na léčení,nebo jak ji dostat do léčebny?Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pokud se kamarádka nebude chtít jít sama léčit, těžko jí do léčebny dostanete či donutíte jít. Můžete se pokusit ji k léčbě motivovat – např. tím, že s ní budete mluvit o tom, jak moc se změnila v důsledku užívání drog, jaké problémy či těžkosti si v důsledku užívání drog způsobila, můžete jí dát najevo, že Vám na ní záleží a je pro Vás důležité, aby s tím přestala. Můžete s ní mluvit o rizicích užívání drog (můžete si o tom přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách). Dejte jí kontakt na odborné zařízení a na naši drogovou poradnu, kdyby se potřebovala poradit. Pokud se Vám podaří jí natolik motivovat, že bude s léčbou souhlasit, pak je nejlepší postup aby kamarádka vyhledala zařízení pro uživatele návykových látek (většinou kontaktní centrum) a tam se poradila o vhodném typu léčby. Kamarádce by zde pomohli nejenom s výběrem vhodného léčebného programu (což je pro úspěšnost léčby velmi důležité), ale také by ji zde pomohli léčbu zprostředkovat a poskytli by jí zde předléčebné poradenství. Kontakty na tato zařízení lze nalézt na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci, pokud by mi kamarádka (nebo Vy) napsala, kde bydlí, tak jí vhodné kontakty vyhledám. Služby v těchto zařízeních jsou bezplatné, nezávazné a mohou být i anonymní. Přeji Vám i kamarádce hodně štěstí. P.S.: Je dobře, že Vám osud kamarádky není lhostejný a chcete jí pomoct, ale myslete i na sebe a mějte na paměti, že vztah s člověkem, který užívá drogy je pro Vás velmi ohrožující.