Pervitin a lidské vztahy
Jeanine
Dobrý den, v týdnu jsem Vám psala ohleně přítele a jeho užívání pervitinu (kouření). Svěřil se mi před časem ale jeho chování-agresivita,výbušnost,podezíravost přinesly do našeho 1,5ročního vztahu problémy. Často jsme se hádali, křičel po mne atd. Vzhledem k tomu že já jsem člověk s nízkým sebevědomím a sebedůvěrou a mám kamarádský vztah s matkou, už jsem to nevydržela a po jedné hádce s přítelem jsem se jí svěřila že se hádáme tak často právě proto, že užívá pervitin. Řekla jsem že si to dá jednou za čas na energii a že má i problémy v rodině, tak aby nás pochopila. Řekla mi,že se s ním mám rozejít a že už ho u nás doma nechce vidět. Já ale chci udělat opak a pomoct mu, miluji ho a vím že nám bylo vždy krásně. Řekla jsem to bohužel i jemu že jsem se jí svěřila a samozřejmě mi to vytkl, jak jsem se mohla svěřit s tak osobní věcí, že už k nám domů nemůže. Potřebovala bych poradit. Nevím co dělat, chci aby to bylo jako dříve. Asi týden už to nebere a já potřebuju nějak vyjít s matkou aby k nám zase domů mohl na návštěvy a změnila na něj názor. Prosím Vás jak mám nyní postupovat? Jsem zoufalá a taky nevím jestli jsem udělala dobře, když jsem se jí svěřila. Je mi 22 let, příteli 24.Děkuju

Odpověděl:
Dobrý den, domnívám se, že pokud váš přítel bude dlouhodobě abstinovat, jeho chování k vám bude v pořádku a vy budete ve vztahu spokojená a šťasná, upraví se i vztahy s vaší matkou. Za současného stavu se nelze divit, že má matka k vašemu partnerovi výhrady. V minulém dotazu jste zmiňovala poradnu Renarkon v Ostravě a její případnou návštěvu. Podnikli jste už v tomto směru nějaké kroky? Myslím, že zajít se osobně poradit je to nejrozumější, co se dá teď udělat. Ať už by se zašel poradit váš přítel ohledně abstinence nebo vy sama ohledně vašeho vztahu. Zkuste si ještě o tom v klidu a bez zbytečných výčitek s přítelem promluvit. O tom, jak váš vztah vnímá a co je ochoten udělat pro to, abyste v něm byli spokojenější. (Kontaktní údaje na Renarkon najdete na www.renarkon.cz) Zatím se opatrujte. PS: Jinak platí, co jsem vám psala již minule - nastavte si jasné hranice, jaký vztah je pro vás ještě přijatelný a kam až ve své pomoci a toleranci chcete zajít. A bylo by možná dobré, aby to věděl i váš přítel.