test
Marie
Dobrý den, naše 17letá dcera užívá marihuanu, dříve pouze o víkendu, teď už i přes týden. Mám ale velký strach, že užívá i jiné drogy. Ve škole problémy nemá, doby návratu domů dodržuje, ale účinky drog na ní občas vidět jsou . V rozhovoru ale užívání jiných drog popírá a marihuanu (i když jsme mluvili i o rizicích užívání)považuje za normální.. Máte pocit, že by mělo smysl ji požádat o testování (mám test z lékárny)? A co udělat v případě pozitivního testu? jednou už jsme navštívili psychologa, ale dcera odmítá terapii,ona přece žádný problém nemá, problém mám já, protože se o ní bojím..Vidím na ní její nespokojenost, trápí se, ale nemůžu se k ní dostat...Bohužel je zde i problém přátel..kteří s největší pravděpodobností berou drogy také.. Děkuji předem za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je dobře, že se ptáte co dělat v případě pozitivního testu. Situace okolo testování je mnohem složitější, než se může na první pohled zdát. I když test provedete, zjistíte pouze, zda-li je pozitivní či nikoliv, tedy zda v poslední době byla droga užita nebo ne. Nic Vám to neřekne o celkové situaci vaší dcery - o tom jak často drogy užívá, co ji k tomu vede, co ji konkrétně trápí a proč. A navíc je testování zásahem do vašeho vzájemného vztahu a ke větší otevřenosti a důvěře to určitě nepřispěje. Nejspíše se k tomuto problému váže spousta Vašich otázek, což je i zcela pochopitelné, ale bohužel přes internet to úplně řešit nejde. Možná by bylo nejrozumější, abyste se nejdříve zašla o všem poradit osobně do odborného zařízení, které se zaměřuje na řešení problémů jako je ten váš. Nevím, odkud pocházíte, ale jestli je pro Vás Praha dostupná, doporučila bych Vám zkontaktovat toto zařízení a tam se o všem osobně poradit. Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM o.s. Školská 30 Praha 1 tel : 739-268 527, 284 824 234 ( Mgr. Čtrnáctá Štěpánka ) e-mail : ctrnacta@sananim.cz provozní doba : PO až PA 9.00 - 19.00 (Je zapotřebí si předem zavolat a dohodnout si temín konzultace). V případě, že pro Vás je Praha nedostupná, napište ještě jednou a uveďte region, pokusím se Vám doporučit jiné vhodné zařízení v místě Vašeho bydliště. Zatím se mějte hezky, v případě dalších dotazů se na naši poradnu můžeta opět obrátit. Držím palce ať se situace u Vás brzy zlepší. M.K.