alkohol
tom
Dobrý den, nějak jsem to špatně vyvedl, minimálně dvakrát týdně se opíjím do němoty, vůbec se mi nevede si to odepřít, což je průšvih. A když náhodou delší dobu nepiju, tak mám depky. Problém je, že jsem začal chodit do školy a moc to nejde dohromady, nerad bych to prošvih.Asi bych měl někam zajít. Ale kam? Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že vaše rozhodnutí "dát nohu z plynu", co se týče alkoholu, je moudré. Pokud se dvakrát týdně opíjíte "do němoty", nejrůznější průšvihy by asi dorazily poměrně záhy a taky budoucnost by nemusela vypadat úplně optimisticky a podle vašich představ. Ve vašem případě bych to viděla na nějaký ambulantní kontakt s odborníkem, který má s touto problematikou zkušenosti, optimálně psychiatrem. Nejspíš by nebylo od věci paralelně s nadměrnou konzumací alkoholu pořešit i ty deprese. Ty totiž mohou být nejen důsledkem nadužívání alkoholu (a jiných drog), ale také jejich příčinou a jakýmsi "spouštěčem." Mimo to bude samozřejmě třeba trochu přeorganizovat trávení volného času a životní styl vůbec, zjistit jaké stavy a situace ve vás vyvolávají chuť se opít a jak s nimi nakládat jinak, zkrátka člověk si musí přijít a přenastavit docela dost věcí a někdy to jde trochu ztuha. A vždy je rozumné nechat si s tím pomoci specialistou, který se takovými věcmi zabývá a umí to. Bohužel jste nenapsal, kde bydlíte nebo studujete, takže vám nemohu někoho konkrétního doporučit. Když tak se ještě ozvěte a nebo se koukněte na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a zadejte si AT ambulance. Zatím držím palce a věřím, že to zvládnete a budete se cítit ve svém životě spokojenější.