syn a pervitin
pavla
Můj syn kouří 3 roky marihuanu a poslední dobou má problém s pervitinem. Přiznal se mi, že to už nezvládá, že užívá pervitin tak 1xtýdně, většinou na akcích a chce s ním přestat. Řeší to tak, že kouří ještě více "trávy" a pije alkohol, aby neměl deprese, které ho ubíjejí. Ve škole se hodně zhoršil, propadnul a uvažuje, že půjde pracovat, aby si vydělal ( zřejmě na drogy). Byl to moc chytrý a slušný kluk a já se trápím, jak moc se změnil a nevím, jak mu pomoci. Je ochoten jít k psychologovi, ale prý k nějakému, který tomu rozumí, který byl sám závislý a dostal se z toho. Prosím proto o radu, kam se mám obrátit. Klukovi je 19 a jsme z Prahy. Dík za odpověď. P.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je dobré, že Váš syn má snahu svůj problém s drogami řešit a je ochotný spolupracovat. Standartní postup je, že by bylo zcela nejlepší navšívit Kontaktní centrum pro uživatele drog a situaci probrat s pracovníkem K-centra osobně. Bohužel, takto přes internet nelze posoudit a zhodnotit do jaké míry je závislost Vašeho syna rozvinutá a jaký typ léčby by byl pro něj vhodný (zda-li by bylo třeba nastoupit do pobytového zařízení nebo zda-li by se jeho prolém s užíváním dal zvládnout ambulantní formou). K tomu je nejlepší osobní kontakt. Váš syn by se rád obrátil na odborníka, který sám tento problém kdysi měl. Není neobvyklé, že někteří pracovníci zařízení, která se zabývají léčbou závislosti, měli v minulosti vlastní zkušenost s užíváním drog. Pro jejich kvalifikaci a schopnost pomáhat to však zdaleka není priorita. Ať si váš syn co nejdříve zavolá do K-centra, pracovník s ním probere možnosti léčby, popřípadě mu ji i pomůže zprostředkovat. Všechny služby K-centra jsou bezplatné. Kontaktní centrum SANANIM o.s. Osadní 2 Praha 7 tel : 283 872 186 e-mail : kacko@sananim.cz provozní doba : PO 13.00 - 20.00 ÚT 9.00 - 20.00 ST 9.00 - 20.00 ČT 9.00 - 20.00 PA 9.00 - 20.00 o víkendech a svátcích 13.00 - 20.00 Pokud byste Vy, jako rodič, měla zájem si o Vaší situaci pohovořit s někým, kdo se specializuje na poradenství pro rodiče a blízké uživatelů drog, můžete se obrátit na toto zařízení: Poradana pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM o.s. Školská 30 Praha 1 tel : 737 268 527, 284 824 234 ( Mgr. Čtrnáctá Štěpánka ) e-mail : ctrnacta@sananim.cz provozní doba : PO až PA 9.00 - 19.00 Tato poradna je prostorách kavárny Cafe Therapy ( v její zadní části ), je zapotřebí si předem zavolat a dohodnout si termín konzultace. I v této poradně jsou služby bezplatné. P.S. Budu Vám držet palce ať se Vašemu synovi podaří jeho problém se závislostí zvládnout, mějte se hezky. M.K.