syn narkoman ?
Biggles
Mám syna 33 let,vyučený kadeřník, před 3 roky opustil zaměstnání s tím že si potřebuje odpočinout, jít třeba na čas k lopatě.Od té doby nemá stálou práci, bydlí u nás v rod.domě zadarmo,nepřispívá na domácnost,platíme za něj zdrav.pojištění, nemá žádný vztah,bývá agresivní nebo zase hrozně miloučký,chodí neupravený,bývá celé noci pryč,někdy i několik.Nedávno se nám podařilo společně s manželkou a s ním navštívit psychologa,který nám řekl,že syn má všechny známky užívání pervitinu,léčení odmítá.Doporučil nám odhlásit ho z trvalého bydliště a vystěhovat.Pořád se k tomu nemůžeme odhodlat,dali jsme mu termín do konce roku.Díky za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, chápu, že je pro Vás asi těžké učinit toto rozhodnutí, ale Váš syn je dospělý a on sám nese zodpovědnost za svůj život. Pokud si vybral život s drogami, je to smutné, ale podporovat ho v nicnedělání tento problém bohužel neřeší. Pokuste se se synem ještě na téma léčba pohovořit, pokud se Vám podařilo jej dostat na konzultaci k psychologovi ( což se ne vždy rodičům podaří ), možná bych opětovné nabídnutí odborné pomoci ještě zkusila. V případě, že se Váš syn opravdu odmítne léčit, měli byste dodržet rady psychologa. V těchto případech bohužel platí pravidlo, že nejlepší pomocí bývá nepomoci. I když pro rodiče to bývá to nejtěžší. Je zajisté dobré, že jste vyhledali odbornou pomoc a společně jste se šli poradit jak postupovat dále, já bych Vám ještě zkusila doporučit (jestliže je Vám Praha dostupná) spojit se s tímto zařízením : Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM Školská 30 Praha 1 tel : 739-268 527, 284 824 234 e-mail : ctrnacta@sananim.cz Mgr. Čtrnáctá Štěpánka provozní doba poradny : PO až PA 9.00 - 19.00 P.S. Tato poradna poskytuje pomoc a poradenství osobám blízkým uživatelům nelegálních drog ( bezplatně a lze i anonymně ), sídlí v kavárně Cafe Therapy v centru Prahy. Zde se můžete setkat i s jinými rodiči, kteří mají obdobný problém a můžete si vzájemně vyměnit zkušennosti a poradit si, jak třeba lépe Vašeho syna motivovat k léčbě. Zkuste o tom popřemýšlet. V případě dalších dotazů se samozřejmě můžete opět obrátit na naši poradnu. Přeji hodně trpělivosti, mějte se hezky. M.K.