Pervitin
Jeanine
Dobrý den, přítel se mi před časem svěřil, že užívá pervitin. Trvá to asi od srpna. Kouří jej, nevím jak často ale určitě několikrát do týdne. Hádáme se, je agresivní, náladový, podezíravý a žárlivý. Když si to nevezme, jsme úplně v pohodě a rozebíráme jeho chování a mrzí ho to. Zajímalo by zda mohu od něj něco chytit, když to jen kouří? A kam máme společně zajít, stačí jen do poradny (Renarkon-jsme z Ostravy) nebo přímo k lékaři a jakému v Ostravě?děkuji předem za rychlou odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, pokud váš přítel pervitin užívá kouřením, bezprostřední riziko nějaké nákazy jemu ani vám nehrozí. Potencionálně by mohlo být problémem, pokud by váš přítel měl v minulosti nějaké rizikové sexuální kontakty, což někdy užívání drog provází. Myslím, že zajít se poradit do Renarkonu, je rozumný nápad. Přítele tam samozřejmě můžete na konzultaci doprovodit, nicméně měla by to být především jeho iniciativa a jeho zájem problém s pervitinem nějak řešit. Kolegové by mu jistě doporučili další postup i optimální formu terapie, která by mohla vést ke zdárnému zvládnutí abstinence. Pro vás by bylo rozumné, nastavit si ve vztahu s přítelem hranice, co jste ještě ochotna tolerovat a kam až ve své snaze pomáhat chcete zajít. A buďte, co se týče pervitinu, obezřetná a nenechejte se přítelem přemluvit k nějakému experimentování. Nechci vás samozřejmě podceňovat, ale řada uživatelů začala brát právě se svým partnerem. Hodně štěstí.