okna!
ája
Dobrý den, mám problém s alkoholem. nejsem žádnej alkoholik ale již 3 roky, piju skoro každej víkend..a občas se i po škole..a když má moje máma odpolední tak sedím v hospodě celej týden..vždycky skončím minimálně u 4 piv...na akcích samo sebou piju víc ..někdy i tvrdý..a můj největší problém jsou okna!!mám je už skoro pokaždý..vždycky sem si myslela,jo no je to tím že sem to přehnala..pivo, tvrdý a tak..ale teď se mi to stává už i po 4 pivech...a jsou to docela velký výpadky..a dost mě to trápí...nevíte prosím Vás čím je to způsobený??asi tomu nelze jinak zabránit jak přestat pít,že?? předem děkuji za zodpovězený dotaz:)

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, alkoholová okénka bývají známkou závislosti na alkoholu a nebo známkou častého nadměrného pití, které však ještě alkoholismem být nemusí. Vyskytují se také v případě rychlého vypití většího množství alkoholu. Ve vývoji alkoholismu jsou popisovaná 4 stádia: První neboli počáteční stádium se vyznačuje potřebou zvyšovat dávky alkoholu, aby se dostavila dobrá nálada. Alkohol zatím „dává, ale „nebere“. Druhé neboli varovné stádium je typické tím, že se objevuje častá podnapilost a opilost, přechází se od méně koncentrovaných nápojů k lihovinám. V tomto stádiu se zatím nemusí objevovat okénka. Třetí neboli rozhodné stádium je charakteristické tím, že roste tolerance a objevují se okénka. Alkohol se dostává do centra pozornosti, konzument přestává ovládat alkohol, alkohol ovládá jeho. Konzument slibuje sobě i ostatním, že přestane, ale tento slib stále porušuje. V tomto stádiu dokáže i nějakou dobu abstinovat a má tak dojem, že pití stále ještě ovládá. Pokud v tomto stádiu bude s pitím pokračovat, hranice se ztratí a už nepřestane. Čtvrté konečné stádium – roste frekvence opilostí, alkoholik pije i několik dní v kuse, pije už od rána, dostavuje se debakl – nejde to ani s alkoholem ani bez něj. Typické jsou alkoholické psychózy. Bez odborné psychiatrické pomoci nelze alkoholismus zvládnout. Takže podle toho, co píšete, byste patrně mohla být na hranici, která je rozhodující pro to, zda svůj problém s pitím začnete řešit a můžete vše ještě relativně dobře zvládnout anebo budete v pití pokračovat a zdárně dospějete k cíli zvaném alkoholová závislost, se všemi závažnými důsledky, které ji provází. Myslím si, že by bylo vhodné vyhledat si nejbližší AT ambulanci a začít své pití raději včas řešit. Protože jinak Vám hrozí mnohem více problémů než jsou „jen“ okna. Další informace o alkoholu a vzniku alkoholismu si můžete přečíst na adrese www.alkoholik.cz. Mějte se hezky.