marihuana
Nenka
Dobrý den,moje 16-letá dcera minulý týden poprvé zkusila marihuanu a její stav po vykouření půlky cigarety,byl katatasrofický(zrcyhlený puls,roztažené zorničky,třesavka,halucinace,celková slabost,necit v HK a DK,pocit hladu,ale přitom nechutenství).Přiznala se mi až po příjezdu záchranné služby.Po týdnu má podobné stavy i myšlenky na smrt.Na 100% vím,že si dalšího jonta nedala.Může tuto situaci vyvolat půlka cigarety?Anebo mohlo,být do marihuany něco přidáno?Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, jsou možné obě varianty. Mohlo se stát, že v marihuanové cigeretě byla přidána i další droga. Ale to co popisujete může vyvolat i pouhá konzumace marihuany. U disponovaných jedinců může i jednorázové užití jakékoliv psychotropní látky vyvolat velmi vážné psychické obtíže, které leckdy přetrvávají i po té, co dotyčná osoba již nelegální drogy nekonzumuje. Jestli se Vaší dceři i po týdnu psychický stav nezlepšil, bylo by zcela nejrozumnější navštívit odborné zařízení. Jestli pocházíte z Prahy nebo je Vám Praha dostupná, doporučila bych Vám navštívit toto zařízení ( specializuje se právě na problémy spojené s užitím drogy ) Specializované ambulantní služby CADAS Spálená 12 Praha 1 Tel : 222 924 245 e-mail : cadas@sananim.cz MUDr. Minařík Jakub P.S. zavolejte si a dohodněte si termín konzultace, myslím, že by bylo opravdu nejrozumnější, aby Vaši dceru viděl a vyšetřil lékař-psychiatr, aby se případný problém podchytil hned zpočátku a případně se mohl začít řešit. Pokud je pro vás Praha nedostupná, napište region, pokusíme se vám specialistu s tímto zaměřením dohledat u vás. Držím Vám palce ať vše dobře dopadne, mějte se hezky. M.K.