samolecba alkoholismu
bobik
.dobry den,mockrat vam dekuji za odpoved.strasne mi pomohlo,ze jsem se s nekym mohla podelit o muj problem,protoze jak asi vite ze zkusenosti,pro cloveka v me situaci neni jednoduche najit nekoho komu se muze plnne sverit.zatim se drzim 9 dnu,neni to lehke,protoze na to porad myslim a rekla bych,ze den ode dne je to tezsi,coz jsem nepredpokladala,byla jsem presvedcena ,ze nejhorsi je prvni tyden.strasne rada bych si s nekym o tom povidala,ale ziju v zahranici a nemuzu navstevovat poradnu.ziji na malem meste a podobne zarizeni tu neni a asi bych tam ani nesla,ze strachu,ze me nekdo pozna(zname se tu vsichni).strasne by me pomohlo,kdyby jste mi mohla dat kontakt na nekoho,kdo by byl ochoten se mnou komunikovat pisemne.porad si myslim,ze to zvladnu sama s psychickou podporou i pisemnou. dekuji mockrat bobik

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás a zároveň gratuluji k úspěšnému zvládnutí prvních několika dní. Velice dobře chápu, že byste si o těchto složitých dnech a o tom, co prožíváte, potřebovala pohovořit, bohužel, při léčbě závislostí je zapotřebí především osobní kontakt a pokud vím, žádné ze zařízení v ČR, které se léčbou závislosti zabývá, se svými klienty nepracuje písemnou formou. Důvody, které jste pro tento typ konzultací uvedla, mohu na jednu stranu chápat, na druhou si ale myslím, že když člověk o něco opravdu stojí, řešení vždy nějaké najde. V první řadě je třeba se zamyslet, co je prioritní. Jestli se chcete dát do pořádku, možná bych to na Vašem místě ještě celé zvážila a pokusila se získat co nejvíce informací o možnostech odborné pomoci u Vás. Píšete, že žijete na malém městě a žádná poradna tam není. Zkuste se zapátrat v nějakém větším městě, které máte v dosahu. I vzhledem k anonymitě (kterou zmiňujete), by bylo pro Vás určitě lepší např. jednou týdně si "zajet do města" a toto si řešit. Možná by se ve Vašem okolí dalo využít i svépomocných skupin AA - Anonymní alkoholici (Alcoholics anonymous), které fungují nejen v ČR, ale ve většině vyspělých zemí. Nevím kde žijete, ale pokuste se ve Vašem okolí nějakou pomoc najít, protože zvládnout svoji závislost je opravdu "běh na dlouhou trať" a s pomocí se Vaše šance na úspěch mnohonásobně zvýší. Udržet trvalou abstinenci je samozřejmě i o pevné vůli a odhodlání vydržet, ale především jde o to, aby závislá osoba pochopila princip a systém svojí vlastní závislosti, aby pak do budoucna věděla, před čím sama sebe chránit a čeho se vyvarovat. Je to dlouhodobá záležitost, proces, který má své etapy a je zapotřebí jimi projít. Je opravdu dobré, že se Vám 9 dní podařilo alkohol nekonzumovat a já ještě jednou gratuluji. A zkuste ještě zvážit tu možnost osobního kontaktu s odborníkem. Držím Vám palce - držte se. M.K.