nadeje
gigi
mam dotaz manzel zacal uzivat po mnoho letech pervitin nevi jak dlouho ho bere a ani v akem mnozstvi ale zhruba to bere asi 6 nebo minimalne 2 mesice a nechodim domu nestara se o nic ani o dceru rika ze mu je vsechno jedno a hzi veskerou spinu name i kdyz se semnou nechce rozejid ale eni casto doma lze mi porad nevim jak mu muzu pomoct nevim jak snim mluvit nevim jak ho udrzet doma pokud je to mozne dej temi radu co mam a jak delat diky moc gigi

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to, že se Váš manžel po mnoha letech k užívání pervitinu opět vrátil, je opravdu velmi těžká situace. Zvláště když on toto nevnímá jako problém, který by měl především on sám začít řešit. Všechny Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog ve svých službách také nabízí poradenství pro rodiny a blízké osoby uživatelů drog. Myslím, že v tuto chvíli by bylo zcela nejrozumnější, kdybyste takovéto zařázení navštívila a osobně se s pracovníkem K-centra poradila jak dále postupovat. Jak s manželem hovořit a jak ho třeba lépe motivovat k tomu, aby on sám takovéto zařízení navštívil a nechal si pomoci. Nejenom, že byste se mohla poradit, také si zcela upřímně myslím, že i Vy byste si v takovéto určitě nelehké situaci zasloužila podporu. Jestli nevíte kam se obrátit, napište ještě jednou a uveďte region odkud pocházíte, pokusím se Vám doporučit vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Nemusíte se ničeho obávat, nebudete jediná blízká osoba, která tyto služby využije. Poradneství je bezplatné a můžete jej využít i zcela anonymně. Zatím přeji hodně sil a napište. M.K.