Jeník
Dobry den, je pravda, ze odevzdani vzorku moci pri namatkovych testech na pritomnost drog je podmineno souhlasem testovane osoby? Pokud ano, je mozno vyvodit nejake zakonne dusledky jejim nesouhlasem? Dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, z Vašeho dotazu není zcela zřejmé o jakou situaci přesně jde. Předpokládala bych, že když někdo odevzdá moč, tak s odběrem a potažmo s testováním souhlasí. Když nebudete chtít test podstoupit, těžko Vás přinutí moč odevzdat, se vší pravděpodobností se však na situaci bude pohlížet, jako by váš test byl pozitivní. P.S. ve Vaši skryté poznámce je zmínka o rozboru soudního lékařství. Možná by nebylo od věci napsat ještě jednou, Vaši konkrétní situaci více rozepsat, abyste dostal konkrétnější odpověď. Doporučila bych kontaktovat přímo Právní poradnu A.N.O., která se zabývá bezplatným právním poradenstvím v oblasti drogové problematiky. Adresu najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. M.K.