jak je to možné?
kachna
Kolem sebe slýchám o nemožnosti oplodnění, neúspěšném umělém oplodnění,potrácení apod. Krátkou dobu jsem pracovala s těhotnými nebo matkami po porodu,které braly ilegální drogy a narodili se jim zdravé děti-někdy s abstinen.příznaky.Stajně tomu tak je i u matek alkoholiček.Jak je možné,že na ničem škodlivém,zdravě žijící holka,nemůže otěhotnět nebo donosit dítě,zatím-co smažka,alkoholička nebo obojí dohromady,nechtěně otěhotní a narodí se jí zdravé dítě?Neptám se na spravedlnost,ale,JAK JE TO FYZIOLOGICKY MOŽNÉ?Děkuju za odpověď,pokud existuje,Kachna

Odpověděl: Jakub Minařík
Přehlížíte podstatný rozdíl mezi oběma skupinami, a tak vycházíte pro svou hypotesu, ze špatného předpokladu. Heroinistka, která má na starost hlavně kde si sehnat a nemůže otěhotnět, to obvykle neřeší. Neberoucí žena, která žije v vztahu s partnerem a chce děti, obvykle ano. Takže ty které mají s otěhotněním, potrácením ... problém a berou, kliniku asistované reprodukce prostě nenavštěvují. :-) Navíc - většina těhotných uživatelek, které jsem viděl, byly celkem mladé slečny a on ten věk v tom také hraje roli. Jak v tom těhotnění, tak v tom, jak plod je zdráv. Obecná, tedy neberoucí populace obvykle těhotní později, kolem 30 roku a později, bych odhadoval - rizika spojená s početím a vývojem plodu jsou jiná. P.s. Kdyby bylo třeba, napište. :-)