samolecba alkoholismu
bobik
dobry den, myslim si,ze jsem alkoholicka,kazdy den nekolik let 4 roky) piju bud lahev vina,nebo 2 dcl tvrdeho.piju vecer a uvedomuji si,ze to zacina "zatim " byt pouze muj problem,protoze se snazim byt v danou hodinu vzdycky doma,neprijimam pozvani na navstevy a pokud uz nekam jdu mam v sobe vyse uvedene mnozstvi alkoholu.projevuje se to na me tak,ze se usmivam jak jelimanek,nemam zadne akcni reakce.chtela bych prestat pit,protoze jsem si o alkoholismu uz neco precetla a je mi jasne,ze takhle to dal uz nejde.pred nekolika dny jsem dostala chripku a rekla jsem si,ze vyuziji prilezitosti a prestanu pit,zatim se drzim,beru antibiotika a 5 dnu jsem bez.nemam na to chut ,ale citim,ze telo nebo mozek to potrebuje,tresou se mi trosku i ruce.vim o sobe,ze mam velmi silnou vuli a ze bych to mohla zvladnout.a ted k memu dotazu.myslite si,ze je mozno neco podobneho prekonat sami bez pomoci leku a doktoru?jak dlouho musim nepit ,abych si byla jista,ze jsem z toho venku?prichazi v mem pripade v uvahu to,ze kdyz nekdy v budoucnu bude prilezitost vypit 2 sklenicky vina ,tak si je budu moci dat beze strachu,ze do toho zase spadnu?nekde jsem totiz cetla,ze vyleceny alkoholik musi zustat abstinentem cely zbytek zivota,coz by mi bylo lito,protoze jedno pivo po vepro-knedlo-zelo by me chybelo. mockrat predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, samozřejmně, že pokusit se můžete pokusit to zvládnout sama, ale s podporou odborné pomoci se šance na dobré zvládnutí Vašeho problému a dlouhodobou abstinenci mnohonásobně zvyšují. Možná by bylo úplně nejrozumnější kdybyste si o Vaši situaci zašla popovídat s odborníkem osobně. Bohužel přes internet těžko zhodnotíme v jaké míře je Vaše závislost pokročilá a jak nejlépe by se dalo ve Vaši situaci postupovat. Ve Vašem dotazu se tážete jak dlouho musí člověk nepít "aby byl z toho venku"...bohužel, se závislostí je to tak, že jestliže se tento problém dostaví a člověk se stane závislým, je zapotřebí udržovat trvalou abstinenci. Člověk nemá úplně "vyhráno" nikdy a s každou další konzumací alkoholu byste riskovala, že se tento kolotoč rozjede znova. V případě, že byste měla zájem si o Vaši konkrétní situaci více popovídat, napište ještě jednou a já se Vám pokusím doporučit vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště, kam byste se mohla dojít poradit. Mějte se hezky, hodně štěstí. M.K.