cannabis
babusa
rada bych vedela jak bych vnuka(19let)donutila k lecbe je zavisly kouri to uz 5let a jednou udajne zkusil pervitin taky pry kourit.ma dost problemu a ja jsem z toho na nervy.muzete mi nejak pomoci radou co s nim.na me jeste da ale myslim ze vina bude tak dost na jeho matce -me dceri ktera po rozvodu se venovala vic partnerovi nez vnukovi.druheho vnuka jsem mela u sebe a je v pohode.je mi z toho hrozne moc smutno a nevim si rady.mockrat vam dekuji i za malinkou nadeji -babicka

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, chápu, že máte o vnuka obavy, ale bohužel, pokud je plnoletý, svéprávný a nechce se sám léčit, pak ho k nedoborvolné léčbě donutit nemůžete. Pokud na Vás dá a komunikuje s Vámi – pak s ním hodně mluvte a řekněte mu, že o něj máte strach, pokuste se mu dát zpětnou vazbu o tom, jak se pod vlivem užívání marihuany změnil. Můžete s ním hovořit o rizicích užívání marihuany i pervitinu (informace naleznete na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách), můžete mu předat kontakty na protidrogová zařízení nebo na naši poradnu, kdyby potřeboval s něčím poradit. Pokuste se spolupracovat s jeho matkou, tedy Vaší dcerou, rodiče - zvláště pak pokud u nich dítě bydlí a pokud ho rodiče živí - zpravidla mají více možností, jak na děti „zatlačit“. Dojděte se - buď sama anebo nejlépe společně s dcerou (případně i s jejím partnerem) poradit do odborného zařízení jaké možnosti působení na syna - vnuka máte a jak ho můžete motivovat k tomu, aby užívání návykových látek začal dobrovolně řešit. Kontakty na tato zařízení naleznete na adrese www.drogy-info.cz nebo napište, kde bydlíte a já Vám kontakty vyhledám. Přeji Vám hodně štěstí a trpělivosti. P.S.: Co se týká viny matky - to, že mladý člověk začne užívat návykové látky zpravidla nemá pouze jednu příčinu, ale je to souhra více faktorů - biologických, psychických, sociálních a také spirituálních.