Růžík
Dobrý den. Chtěla bych se léčit ze závislosti na pervitinu. Je mi 23 let, píchám si osm let. Chci se z toho dostat, ale sama to nezvládnu. Prosim vás o radu, kam se mám obrátit a na koho. Jsem z vesnice u Chebu, chtěla bych se léčit v Praze nebo okolí. Nechci aby to nikdo v mém okolí věděl. Děkuji moc za odpověď. H.

Odpověděl:
Dobrý den, určitě by ve vaší situaci bylo nejlepší obrátit se na Kontaktní centrum pro uživatele drog. Nejen že byste tam mohla probrat svou situaci a představy o léčbě, ale pracovníci centra by vám v případě zájmu mohli pomoci léčbu zprostředkovat. Pokud berete pervitin osm let, jako optimální bych viděla nejdříve nastoupit detox v psychiatrické léčebně a pak přejít na dlouhodobou pobytovou léčbu do některé z terapeutických komunit. Ale tohle všechno s vámi nejlépe proberou kolegové v kontaktním centru. Služby jsou bezplatné a lze se poradit i anonymně. Můžete se pro začátek obrátit na Kontaktní centrum přímo u vás v Chebu, bez ohledu na to, kam byste potom léčbu nastoupila. Pokud byste raději možnosti léčby konzultovala už přímo v Praze, můžete zajít do některého z pražských center. Adresy vám posílám níže. Věřím, že se vám nakonec povede své problémy zvládnout, určitě sama tušíte, že na pervitinu by v budoucnu bylo pravděpodobně jen hůře. Zvládla to řada závislých, takže není důvod, proč by se to nepovedlo i vám. Tak ať vám motivace vydrží, budu držet palce a když tak se ozvěte, jak to vypadá:) Cheb, Kontaktní centrum o.s. KOTEC Kostelní náměstí 15, Cheb, 352 02 telefon: 739 570 104 Petra Vorlová http://www.kotec.cz Sokolov, Kontaktní centrum, o.s. KOTEC Marie Majerové 1764, 356 01 Sokolov telefon: 608 656 548 Jana Kuráková http://www.kotec.cz Praha 7, SANANIM, Kontaktní centrum Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Tomáš Vejrych http://www.sananim.cz Praha 5, Kontaktní a poradenské centrum závislostí STAGE 5 Mahenova 4, Praha 5, 150 00 telefon: 257 217 871; 605 319 926 fax: 257 217 871 Bc. Ondřej Sklenář http://www.progressive-os.cz Praha 1, Nízkoprahové středisko Drop-In, o.p.s. Kontaktní centrum Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00 telefon: 222 221 124; 222 221 431 (nonstop) fax: 222 221 431 Mgr. Martin Titman http://www.dropin.cz