léčba alkoholismu
dedek
Můj dotaz veskrze vystihující dnešní ekoomickou krizi je: Pokud nemám nařízenou léčbu soudem, mám povinnost zaplatit za svoji léčbu, nebo je hrazena ze zdravotního pojištění??? Děkuji!

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pokud nastoupíte léčbu ve státním zdravotnickém zařízení (psychiatrická léčebna se zaměřením na léčbu alkoholové závislosti), pak bude Vaše léčba hrazena ze zdravotního pojištění. Podle §16a zákona č.48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění v platném znění je však od 1. ledna 2008 zdravotnické zařízení povinno vybírat od pojištěnců regulační poplatky ve výši 60 Kč za každý den, ve kterém je poskytována ústavní péče. Více informací o léčbě a léčebnách získáte v každé AT ambulanci, kde Vám také pomohou léčbu vybrat a zprostředkovat. Snad to takto stačí a doufám, že Vás tyto informace povzbudí do léčby nastoupit. Přeji hodně štěstí.