jak mu pomoci?
eva
Dobrý den paní Marečková, moc Vám děkuji za odpověď. Bratr žije sám, ale o jeden byt kvůli dluhům už přišel a tady ten platí a i neplatí. Jak mu to vyjde. Nutno dodat, že pracuje. Pro obědy si chodí den co den k babičce a když potřebuje peníze (tak jednou za 14 dní) si dojde k rodičům. Byl už trestaný a seděl za přepadení večerky, kde ukradl větší obnos peněz. Tehdy byl závislý na hracích automatech. Nicméně já žiji momentálně v Praze, tak bych Vám byla moc vděčná za poradenství v hlavním městě. (když byl menší, měl brát prášky na sklidnění - doporučení od psychologa, ale on je v dospělosti nechtěl už brát a nebral. Asi se za to styděl.) Ještě jednou moc děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že je vaše rozhodnutí o vyhledání poradenství moudré. Určitě vám to pomůže se v situaci lépe zorientovat a ujasnit si své další možnosti a postup jak směrem k bratrovi, tak k rodičům. Níže vám zasílám kontakt na poradnu, která se specializuje na pomoc rodinám a blízkým uživatelů drog. Tak si tam zavolejte a dohodněte si termín konzultace. Jen na okraj, k tomu upřesnění situace, které nyní uvádíte ve svém dotaze. Váš bratr je dospělý a za svůj život zodpovědný. Měl by být schopen mít své příjmy i výdaje přiměřeně pod kontrolou a rozhodně není povinností rodičů ho finančně dotovat, zvláště pokud je tam důvodné podezření, že peníze utratí za drogy. Také to, že mu babička denně vaří určitě není samozřejmost a ani její povinnost. Je to pro vás v každém případě nepříjemná situace a je pochopitelé, že přemýšlíte, jak s problémem dále naložit a nakolik do něj "zasvětit" zbytek rodiny. Věřím, že osobní kontakt s odborníkem vám v řešní situace do budoucna opravdu pomůže. Přeji hodně štěstí a sil. Poradna pro rodiče Café Therapy Školská 30 110 00 Praha 1 Telefon: 739 268 527; 284 824 234 Fax: +420 284 824 235 Email: ctrnacta@sananim.cz Více na www.sananim.cz