extaze
patrik
Chtel bych prosim zeptat jakej muze mit vliv poziti dvou extazi na poceti ditete zda se to nejak neprojevi pri oplodneni vajicka a nebude to mit vliv na zdravej vyvoj plodu?Jakou doubu se ma vpripade s pocetim pockat.Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den Patriku, užití dvou extází (nevím zda se jedná o Vás či o partnerku) nebude mít pravděpodobně na oplodnění vajíčka ani na vývoj plodu negativní vliv. Pokud by partnerka otěhotněla, pak v prvních třech týdnech po oplození je doba, po kterou funguje pravidlo „buď a nebo“. To znamená, že je-li zárodek vystaven teratogenu (chemický nebo fyzikální faktor prostředí vyvolávající vznik vrozené vady) v prvních třech týdnech po oplození, buď zcela odumře a je potracen, nebo vše přežije zcela bez úhony. Mnohem horší je to v období od 3. – 8.týdne těhotenství, kde mohou působením teratogenu vznikat závažné vývojové vady. Podle toho, že se ptáte, jak dlouho máte s početím čekat, předpokládám, že hodláte brát své rodičovství zodpovědně – a to je dobře, protože k rodičovství (a to nejenom před a během těhotenství) drogy prostě nepatří. Extáze zůstává v organismu maximálně 14 dní, takže to je minimální doba, po kterou bych Vám doporučovala s početím od užití počkat. Obecně se ale před otěhotněním doporučuje tři měsíce dbát na zdravou životosprávu – omezit užívání alkoholu (lepší přestat úplně), přestat kouřit a samozřejmě neužívat ostatní drogy, dbát na přísun kyseliny listové, esenciálních mastných kyselin, železa, vápníku a hořčíku (to se týká samozřejmě především ženy). Přeji Vám hodně štěstí!