pomoc
terka
Dobry vecer moc vas prosim o pomoc kam nebo jak mam pomoc nekomu kdyz si picha jde to nejak nahradit???aby si to nemusel davat ,kdyz uz nece ale nejde to prestat je uz zavisli a moc mu chi pomoc

Odpověděl:
Dobrý den, pokud má dotyčný skutečně zájem s užíváním pervitinu přestat a samotnému se mu to nedaří, bylo by nejlepší, kdyby vyhledal odbornou pomoc. V každém větším městě existují Kontaktní centra, kde mu odborníci doporučí vhodný typ léčby a eventuelně mu ji pomohou zprostředkovat. Vy mu můžete pomoci s vyhledáním odborného zařízení a klidně ho i na konzultaci můžete doprovodit. Adresy kontaktních center s vyhledáváním dle regionů najdete např. v rubrice Mapa pomoci na www.drogy-info.cz. Nebo ještě napište a uveďte region, zkusíme vám někoho doporučit. Ve svém dotazu neuvádíte o člověku, jemuž chcete pomoci, žádné konkrétní podrobnosti (věk, jak dlouho a často pervitin bere, zda žije samostatně nebo s rodiči, studuje nebo pracuje, jaký je váš vzájemný vztah atd...), těžko vám tedy mohu doporučit nějaký konkrétnější postup. Bohužel, substituční látka (jako např. metadon při závislosti na heroinu), kterou by šel nahradit pervitin není dostupná. Existuje však medikace, která pomůže upravit psychický stav tak, aby bylo udržení abstinence méně komplikované. Tyto léky však může předepsat pouze lékař na základě předchozího psychiatrického vyšetření. "Závislost na jehle" (jak zmiňujete ve skryté poznámce) není neobvyklá a to, jak si s ní poradit, je také součástí léčby závislosti na pervitinu. Hodně štěstí.