Jaká je úspěšnost léčby?
Dobrý den, ráda bych se zeptala o "kolik" úspěšnější je léčba závislosti s odbornou pomocí oproti snaze bez odborné pomoci. A také jak dlouho taková léčba může trvat (ambulantní), alespoň orientačně. Ptám se na léčbu kombinované závislosti na pervitinu a alkoholu (1 gram pervitinu týdně + 2 dcl tvrdého alkoholu denně - zatímco množství pervitinu se nezvyšuje, leckdy je i menší, tak alkohol se velmi plíživě, ale strvale, dostává do vedoucí pozice, v začátcích šlo třeba o dvě piva 3x týdně, dnes už je to pár vodek denně). Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, léčba drogové závislosti je dlouhodobý proces, na který by mělo navazovat doléčování. Bohužel to nijak urychlit nejde. V tomto případě, kdy zmiňujete problém kombinované závislosti, bych asi spíše než-li ambulantní léčbu doporučovala léčbu ústavní ( AT oddělení na psychiatrii - délka pobytu cca 4měsíce ) nebo pobyt v některé Terapeutické komunitě ( pobyt cca 6-12měs.). Na obě tyto pobytové varianty pak navázat již zmiňovaným doléčováním, které je ambulantní formou 1 až 2 roky ( intenzita návštěv se postupně snižuje ). S odbornou pomocí se samozřejmě šance na dobré zvládnutí tohoto problému mnohonásobně zvýší. Dost často se bohužel stává, v případech, kdy se o to závislá osoba snaží "sama", že dlouhodobé abstinence nedosáhne a opakovaně dochází k recidivám či "přesmyku závislosti" ( jednu závislost nahradí jiná - např. nelegální drogy za alkohol ). Myslím si, že problém závislostí řešit s odbornou pomocí je nejrozumější cesta, jak tento problém zvládnout tak, aby byla abstinence trvalá a život v budoucnu spokojenější. Jesli byste chtěla poradit kontakt na zařízení, kam se obrátit pro radu a kde je možné vše probrat osobně a podrobněji, napište ještě jednou a uveďte region. Budu se Vám snažit vhodné zařízení doporučit. Mějte se hezky. M.K.