Kamarad na dne
Přítelkyně
Dobry den na konci lonskeho roku k nam prisla nova spoluzacka a kamarad odesel na jiny obor...letos jsme zjistili ze spoluzacka nasemu kamaradovi nabidla a stale dodava penik....A my jako trida bysme mu chteli pomoct aby z toho nemel problemy..je to prece jen nas kamarad a moc nam na nem zalezi a newime jak mu pomoct ...Prosim poradte za odpoved predem dekuji...

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, na to, abych Vám mohla konkrétně poradit, bych potřebovala více informací – kolik let je kamarádovi, jak intenzivně pervitin užívá, jaké problémy s tím má, zda to vědí jeho rodiče, a především jaký postoj Váš kamarád ke svému užívání má – vnímá to jako problém či nikoliv? Stojí o Vaši pomoc? Pokud ano – nabídněte mu návštěvu v protidrogovém zařízení (např. kontaktní centrum), sežeňte mu kontakty, doprovoďte ho na první konzultaci, zajímejte se o něj. Pokud své užívání pervitinu jako problém nevnímá – bude těžké mu jakkoliv pomáhat. Můžete s ním mluvit o tom, jak moc se změnil v důsledku užívání pervitinu, můžete mu dát najevo, že Vám na něm záleží a je pro Vás důležité aby s tím přestal. Můžete s ním mluvit o rizicích užívání pervitinu (můžete si o tom přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Stimulační látky – Pervitin). Dejte mu kontakt na naši drogovou poradnu, kdyby potřeboval něco vědět. Vaši spolužačku upozorněte na to, že pokud kamarádovi prodává či dává pervitin, dopouští se tak trestného činu (pokud o tom budete chtít vědět víc - prostudujte si na stránkách této drogové poradny – v rubrice Drogy a zákon - trestní zákon, který se týká nedovolené výroby a držení omamných a psychotropních látek a jedů). Je dobře, že Vám osud kamaráda není lhostejný a doufám, že se Vám podaří ho motivovat k tomu, aby s užíváním pervitinu přestal. Tak přeji hodně štěstí.