tralgit, tramal,zaldiar
dratek
dobry den/vecer, chci se zeptat, jak hodne nebezpecna je zavislost na pripravcich tralgit, tramal a zaldiar a co vse muze zneuzivani techto leku cloveku zpusobit treba i v kombinaci s alkoholem a pripravkem Dormicum nebo Rohypnol. Dekuji.

Odpověděl:
Dobrý den, léky tramal, tralgit a zaldiar patří mezi silná analgetika (léky proti bolesti) na bázi opioidů. Čili mimo předávkování vám při pravidelném a dlouhodobém užívání (a zvláště pokud je lék užíván mimo lékařsky indikované stavy) hrozí fyzická a psychická závislost opiátového typu, podobně jako třeba na heroinu. V kombinaci s jinými tlumivými látkami, kam patří vámi zmiňovaný alkohol nebo léky typu benzodiazepinů (dormicum, rohypnol, lexaurin atd...) se výrazně násobí rizika předávkování. Předávkování může končit i letálně - obrnou dýchacího cenra, zastavením krevního oběhu a úmrtím. Při pravidelném užívání se dostavuje kombinovaný typ fyzické i psychické závislosti na všech výše uvedených látkách. Nevím sice, proč se na tyto látky ptáte, ale pokud se chystáte na nějaké experimenty, rozhodně je nedoporučuji. Nějak výrazně "high" se po užití nejspíš cítit nebudete a rizika jsou poměrně značná. Když tak koukněte do příslušných rubrik na těchto stránkách a klidně ještě napište.