david
dobrý den,chtěl bych se prosím zeptat...jedná se o "řízení pod vlivem" -jak je to s legislativou-zjištění ze slin se podrobit musím?musím jít případně na moč?krev odmítnout mohu,to vím, pokud odmítnu kouká se na mě jako že jsem pod vlivem byl,ale je to tr.čin?někde jsem četl, že paradoxně není,je to pravda? Další otázka je jestli existuje látka,která dovede neutralizovat sliny na test ze slin-jedná se mi opět o silniční kontrolu,takže jde o neutralizaci do 3 min na dobu 10min. děkuji za info

Odpověděl:
Dobrý den, pokud se odmítnete podrobit testům v rámci silniční kontroly, automaticky se předpokládá, že pod vlivem jste a je to posuzováno jako přestupek (§ 22, odst. 1, písm. d/ zákona o přestupcích), kde hrozí pokuta až do 50 tisíc korun a zákaz činnosti do dvou let. Pravděpodobně odlišně by se na situaci nahlíželo, pokud byste se např. odmítal testům podrobit a zavinil byste přitom dopravní nehodu. Jinak o existenci látky, která by dokázala krátkodobě neutralizovat slinný test, nevím. Nehledě na to, že ani neuvádíte jakou látku byste neutralizovat potřeboval. Víte, z vašeho dotazu tak nějak usuzuji, že se chystáte řídit bez ohledu na to, že budete užívat látky s psychotropním účinkem. Účinky na psychiku a vnímání mohou být někdy poměrně nevyzpytatelné a to, že se vy subjektivně bude cítit k řízení způsobilý, bych nebrala jako úplně směrodatné. Rizika a ohrožení sebe i druhých jsou na silnici příliš závažná. Takže když už něco beru, tak neřídím a nebo řídím, až jsem stoprocentně čistý. Tak hodně štěstí.