Co místo alkoholu
Páťa
ahoj poraťte co je nejlepšího jako náhražka místo alkoholu když je mi 16 a alkohol mi neprodají? okena,aceton,toluen ,benzín,prechloretilen, ředidla nebo co?A neraťte mi prosimvás že to je nebezpečný to já vím.Ale to je teď jedno protože já sem v prvním ročníku na gymnáziu,naši mě tam poslaly a teď chtěj abych měldobrý známky ajá už to nedokážu vidržet jako to učení a ten stres a naši to pořád nechtěj pochopit. A přitom polovina lidí ze základky šly na učiliště a tam se to prý vydržet dá.Tak já potřebuju něco abych měl delirium nebo kóma jak ukazujou ve filmech to má někdo třeba půl roku a nemusí nic dělat ani nikam furt chodit jen leží.Nebo prostě abych o sobě nevěděl a bylo mi furt všechno jedno. Pak snat naši pochopi že gymnázium nemužu dělat. Anebo co je na to nejlepší aby to nebyli drogy ale abych potom o sobě nevěděl nebo prostě aby mi bylo všechno jedno jako těm blbečkům v ústavech?když oni můžou (jako se neučit)tak proč já ne?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, asi je pro Vás tato situace velmi obtížná, protože jinak byste zřejmě nepřemýšlel o řešeních, kterými můžete ohrozit své zdraví nebo dokonce život (nehledě na to, že drogová poradna se snaží o pomoc při řešení problémů, které vznikly v důsledku užívání návykových látek a ne tím, že bude pomáhat lidem se do těchto problémů dostat). Pokuste se s rodiči o tom, co Vás trápí promluvit a pokud to není možné, najděte si někoho jiného, s kým by to šlo – napadá mě např. někdo další ze širší rodiny, ke komu máte blízko – babička, děda nebo někdo ve škole, ke komu máte důvěru – třídní učitel(ka), některé školy mají i školního psychologa. Jistě pak s pomocí někoho, s kým jsou rodiče ochotni o Vašem problému mluvit, najdete společně vhodné a přijatelné řešení. Rozhodně si myslím, že cest, jak dát najevo, že studium na gymnáziu nezvládáte, je více a není třeba při tom hazardovat se svým zdravím (mně by rozhodně nenapadlo, že když budete ve stavu, že o sobě nevíte a je Vám všechno jedno, tak že jste si to přivodil kvůli tomu, že nezvládáte dělat gymnázium). Držím palce, aby se Vám povedlo situaci rozumně vyřešit.