Pervitin
monitar
Dobry den, mal by som na vas par teoretickych otazok. Rad by som sa spytal, ake rizika, resp. konkretne negativne dosledky moze pocitovat clovek, ktory by dlhsi cas (pol roka, rok...) uzival pervitin (snupanim) - 1, max. 2x za tyzden. Rad by som sa spytal aj to, o kolko klesnu dosledky, ak uzivanie obmedzi na povedzme 1-2x za mesiac. Posledna otazka - aky dlhy cas medzi jednotlivymi uzitiami je najkratsi mozny, no zaroven taky, ze clovek nepociti v podstate ziadne dosledky uzivania? Tyzden, dva? Mesiac, dva? Vopred dakujem za odpovede. Marian

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Mariane, jestli jsem Váš dotaz pochopila správně, tážete se na bezpečné konzumování pervitinu. Myslím, že žádná konzumace jakékoliv psychotropní látky, (ani jednorázová), nemůže zaručit stoprocentní bezpečnost a vždy s sebou nese spektrum rizik (zdravotní, a to fyzické i psychické, sociální, právní). Opravdu nelze stanovit nějaké přesné intervaly užívání, kdy je to ještě "v pohodě" a nepociťujete žádné negativní důsledky a kdy už není. (Nehledě na to, že dlohodobě udržet například vámi zmiňovaný interval 1x až 2x týdně se zpravidla nepovede). Je to totiž vždy individuální věc závisející na řadě okolností. Prostě čím méně, tím menší rizika. Myslím , že většina těch, co nakonec skončili se závislostí na pervitinu jej nezačala užívat s tím, že se na něm závislými stanou. Negativní důsledky užívání drog v budoucnosti naprosto nevyvažují příjemné pocity, které droga zpočátku nabízí. Zda-li uvažuje o tvz. bezpečném braní, měl byste vše ještě řádně zvážit a promyslet, zda-li Vám takovéto riskování za to opravdu stojí. Je to však samozřejmě na vás a vašem rozhodnutí, jehož důsledky si ponesete. Mějte se hezky. M.K. PS: Zkuste kouknout do rubriky Stimulační látky - pervitin a třeba i do rubriky Drogy a nemoci - psychická onemocnění na těchto stránkách.