Drogy
Terka
Dobrý večer, mám kamaráda,který je závislý na heroinu a na pervitinu. Chtěl by se své závislosti zbavit,ale bojí se přiznat rodičům. Ráda bych mu pomohla,ale nevím jak. Nebyl by aspoň nějaký tip na poradnu nebo něco takového? Nechci ho v tom nechat. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že chcete kamarádovi pomoci a také je fajn, že on sám chce se závislostí něco dělat. V opačném případě by totiž Vaše pomoc asi nebyla moc účinná. Nejlepší by skutečně bylo, kdyby se o své situaci zašel někam poradit. Mohl by získat potřebné informace o tom, jaké jsou možnosti případné léčby, mohl by probrat to, jak problém sdělit rodičům a jak o tom doma komunikovat, možná by pak bylo možné zapojit do řešení celou rodinu... Nevím, kolik Vašemu kamarádovi je, jak dlouho drogy bere, jaké má případně další potíže, které s užíváním drog souvisí, jaký má vztah s rodiči, zda u nich bydlí nebo ne... takže těžko mohu takto přes internet poradit konkrétněji. Pokud byste mi napsala, odkud jste (resp. odkud je kamarád), mohla bych Vám vyhledat nějaké kontakty na odborná zařízení a kolegy, kam by bylo možné se obrátit. zatím držím palce.