jak na to??
meggi
dobry den....mama dotaz?je mozne ze kdyz nekdo pravidelne dlouhodobe uziva marihuanu a pak chce prestat tak se objevi potize se spankem??hulim uz docela dlouho a ted jsem to hoodne omezila a mam uz docela velke potize se spankem...casto se probouzim a spatne usinam jsem unavena pres den...co na to pomuze??myslite ze by pomohly nejake doplnky stravy???k doktorovi jit za zadnou cenu nechci..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je možné, že potíže se spánkem s vysazením/omezením marihuany souvisí. Nedokážu takto přes internet posoudit, nakolik v tom ale mohou hrát roli i jiné faktory (stres, zdravotní stav). Nevím, jak dlouho jste marihuanu pravidelně (počítám, že každodenně) kouřila ani jak dlouho teď nekouříte, resp. kouříte v hodně omezené míře. Obvykle potíže se spánkem nastávají při vysazení (obvykle spolu s podrážděností, náladovostí, únavou...) a spontánně se upraví během pár dní či týdnů. Tyto příznaky bývají důsledkem předchozího intenzivního užívání a většinou samy odezní, pokud nezačnete opět "hulit". Na tu nespavost můžete zatím zkusit nějaké bylinné přípravky (osvědčuje se čaj z meduňky, který kolega MUDr. Minařík při takových obtížích doporučuje pít v průběhu celého dne, nebo se můžete zeptat v lékárně na nějaké bylinné preparáty na nespavost) a uvidíte, zda se to srovná. Pokud by to dlouhodobě přetrvávalo, tak by bylo rozumné se asi k lékaři vypravit... Tak držím palce.