dotaz
lenka
Dobrý den, pokud si manžel dá jointa pravidelně každý den večer, dá se už mluvit o závislosti? A jak to může ovlivnit jeho každodenní život? Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Pravděpodobně jsem Vám už odpověděla (kód 863004), odpověď pro jistotu kopíruji: Dobrý den, to, zda je manžel závislý, takto po internetu těžko posoudím, ale závislost není jediné riziko, které kouření marihuany provází (navíc užívání marihuany nezpůsobuje typickou fyzickou závislost, ale spíše psychický návyk, spojený s určitými rituály a životním stylem). A to, zda jeho kouření ovlivňuje jeho, či spíše Váš společný běžný život, pravděpodobně budete vědět lépe než já – sama vidíte, k jakým změnám v jeho chování, prožívání a vnímání vlivem kouření marihuany dochází. Obecně lze uvést, že dlouhodobé užívání marihuany často vede k poruchám paměti, soustředění a ztrátě motivace k běžným aktivitám, k odlišnému emočnímu prožívání. U dlouhodobých kuřáků marihuany se zvyšuje riziko vzniku rakoviny plic a jiných onemocnění obdobných pro kuřáky cigaret. U mužů navíc dlouhodobé kouření marihuany zhoršuje potenci a u disponovaných jedinců může užívání marihuany způsobit vleklé psychické potíže.Myslím si, že bez ohledu na to, zda je manžel závislý nebo není, je v tuto chvíli důležité, jak manželovo užívání marihuany vadí Vám. Jak moc je Vám příjemné či nepříjemné, že je každý večer pod vlivem marihuany. Pokud Vám to příjemné není nebo o něj máte obavy, měla byste to manželovi sdělit a pokusit se společně najít nějaké vhodné řešení. Informace o marihuaně si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Halucinogeny – Marihuana a hašiš. Mějte se hezky.