Úzkosti, léky, alkohol
Radim
Pane doktore, omlouvám se, že zase otravuju, ale přece jen se situace nějakým způsobem vyvíjí. Nebudu Vás už zdržovat problémy se svými duševními problémy. Mám od Vás myslím dostatek informací a kontaktů, taktéž od mého psychiatra. Nicméně zdá se mi, že to chce vyřešit všechny problémy, které mě trápí resp. způsobují úzkosti a následně závislosti a pak se teprve pustím řádně do té léčby závislostí. Určitou úlevu mi přineslo především to, že se mi podařilo přeúvěrovat jeden špatný úvěr z doby z podnikání. Spojil jsem se se svým dřívejším finančním poradcem, úrokovou sazbu mám cca poloviční a splácení jsme "natáhli" na 7 let. Hned to vypadá lépe :-) Jako další úkol vidím vyřešení problémů se svojí partnerkou. Tam je to zralé na nějakou manželskou poradnu nebo tak něco, protože tam jsou problémy. Zde tedy na náchodsku jsem žádný kontakt nenašel, jestli tedy nějaký máte, byl bych rád, ale určitě tu něco bude. Problém je v tom, že před pár měsíci se mi přítelkyně svěřila (tedy až po skleničkách vína),že je bisexuální a že se jí líbí starší "zralé" ženy. Já jsem tolerantní člověk, samo o sobě me to nevadí, ale vadí mi, že mi to řekla až po cca 6-letém vztahu, a to ještě po alkoholu. Jestli má ráda ženy, ať si nějakou najde, ale náš vztah je třeba řešit. A ještě poslední věc na závěr. V posledních cca 14 dnech mě pobolívá v nadbřišku. Na serveru alkoholik.cz je psáno, že alkoholici zpravidla mívají chronický nebo akutní zánět slinivky, to by tomu místu myslím odpovídalo, jenže v době pití mě nic nebolelo. Zkoušl jsem Ibalgin, moc to nepomohlo, tak jsem zkusil to, co jsem nechtěl, zkrátka jsem si dal pár deci vína a bolest poměrně na dlouho zmizela. Nemělo by to být obráceně ?Mám si nechat udělat ultrazvuk břicha ? Obávám se, že se jim ten přístroj zavaří :-) Předem díky za případné odpovědi, přeji hezký víkend.

Odpověděl: Jakub Minařík
Co se týče léčby alkoholismu a psychických problémů, obvykle je to třeba provést synchronně, pokud je nějaká posloupnost, tak napřed detoxifikace a krátkodobá léčba a pokračování v jiné léčebně a ev. alespoň ve stacionáři. Vzhledem k tomu, kde bydlíte, stacionář nejspíše nebude. Manželskou poradnu na náchodsku neznám, spíše se zeptejte svého psychiatra, je místní. Slinivka obvykle bolí spíše na zádech a bolí poměrně výrazně. Alkohol vám přinesl úlevu - to bývá celkem obvyklé, bývá to pravidlem u všech "toxíků", lhostejno, zda pijí alkohol, berou heroin nebo pervitin. Prostě své tělo vnímají jen omězeně a když zrovna neberou a nebo se neopíjejí, jsou překvapeni, co všechno jim je. To je normální, vyšetření samozřejmě může být na místě, ale vzhledem k lokalizaci bych očekával zánět močového měchýře a nebo slepé střevo, to bývají nejčastější příčiny. Zajděte za svým praktickým lékařem, možná to spraví třeba urologický čaj.