Drogy
nevím jak dál
Před časem jsem psal o své těhotné přítelkyni a dostal Vaši odpověď. Rád bych se dozvěděl informace jaké jsou příznaky braní pervitinu ( pokud to není jiná droga ), našel jsem vzkaz za stěračem auta " Vezmi ji na odběr krve". Po Vaší odpovědi jsem ji pěkně požádal o vysvětlení a zda by nešla na odběry, bylo mi řečeno že veškerá vyšetření i odběry krve jsou v pořádku, ale nevím zda u oběru u těhotných se dělají i testy na přítomnost drog v krvi. Minulý týden se má přítelkyně chovala divně, měla lesklé oči, připadalo mi, že má rozšířené zorničky a byla nějaká rychlá. jak jsem šel spát okolo 22h tak skládala puzzle a když jsem vstával v 5.30h tak ho ještě skládala....že prý se ji nechce spát a nybylo na ni zdát, že je unavená.Včera měla nával zlosti, její syn hledal tepláky a zbytečně vybuchla, myslím si, že to je drobnost....byla velice vulgární, tyto stavy jsou poslední dobou dost časté. Myslel jsem si, jestli nepije, ale nic jsem necítil...Jsem z Karviné a přemýšlím, že bych od ní odešel,jenže ji mám moc rád a na miminko se těším, ale moc se bojím, aby se narodilo zdravé naše finanční situace v posledních dvou měsících je mizivá. Dva týdny po výplatě jsme bez peněz a já si musím půjčovat. Minulý měsíc dokonce nezaplatila nájem, že prý ji to nevyšlo a to měla k dispozici necelých 25,000,- kč.Což si myslím, že je to dostatek financi.V současné době po žádá ať si vezmu úvěr, protože prý máme společné dluhy....Ale já o žádných nevím....Rád bych věděl jak dlouho se ještě v krvi najdou stopy drog, pokud je užívá... Děkuji za odpověď....nevím jak dál

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, usuzuji, dle toho jak situaci ve svém dalším dotazu popisujete, že Vaše přítelkyně zatím nic netuší o Vašich pochybnostech, které máte ohledně její konzumace drog. Zkoušel jste si s ní o vašich konkrétních pochybnostech a obavách promluvit? To, že jste ji hezky požádal o vysvětlení a žádal výsledky krve nic nevypovídá o tom, že Vy máte toto podezření. Vaše přítelkyně jistě navštěvuje pravidelně poradnu pro nastávající matky, tam se samozřejmě provádí testy a zdravotní prohlídky, ale ty jsou u těhotných žen naprosto běžné a nezahrnují testy na přítomnost psychotropních látek v těle. Ptáte se jak rozeznat příznaky užívání pervitinu. To, jak jste to v minulém i v tomto dotaze popsal, je myslím pro konzumaci pervitinu docela typické. Zvětšené zorničky, zrychlené pohyby, nespavost, minimální potřeba jídla ( více se můžete o pervitinu dočíst na těchto stránkách v rubrice Stimulační látky, v podrubrice Pervitin ). Také se tážete na délku prokazatelnosti pervitinu v krvi. Pervitin je prokazatelný v krvi 1 až 3 dny, mnohem delší je detekce z moči, ta je závislá především na intenzitě užívání 3 - 21 dní, při občasném užítí cca do jednoho týdne. Omlouvám se, ale upřímně řečeno jsem trochu překvapená, že jste tuto opravdu vážnou situaci nezačali dosud řešit zejména s ohledem na těhotenství partnerky. Dávala jsem Vám kontakty na zařízení, které se specializují na léčbu závislých matek a myslím si, že by opravdu bylo na místě se k tomuto postavit odpovědně a začít jednat. Jestli Vaše přítelkyně opravdu v těhotenství užívá pervitin ( dle toho jak jste minule i teď uvedl, dalo by se říci, že její chování tomu nasvědčuje ), navíc jste uvedl, že Vám tuto skutečnost nezávisle na sobě potvrdilo několik lidí, určitě bych to nepodceňovala. Jestli tomu tak skutečně je a ona se zavčasu nespojí s odborným zařízením a nezačne na tomto problému pracovat, riskuje, že ji dítě bude odebráno. Tato situace je opravdu velmi závažná a je závažná natolik, že přes internet vyřešit nejde. Znovu doporučuji s přítelkyní promluvit a kontaktovat pražské zařízení SANANIM, které se na léčbu závislých matek a těhotných žen specializuje. Chápu, že se Vám to zdá asi komplikované, když žijete v Karviné, ale věřte mi, že pokud Váš problém spolu s přítelkyní nezačnete řešit, bude zanedlouho ještě komplikovanější. Jestliže je Vaše těhotná přítelkyně závislá, měla by se co nejdříve začít léčit. Kontakty jsem Vám již psala minule, ale pro jistotu je napíši znova : Denní stacionář o.s. SANANIM Janovského 26 Praha 7 tel : 220 803 130, 220 800 041 mob : 605-212 175 stacionar@sananim.cz PhDr. Preslová Ilona Podívejte se na stránky www.sananim.cz a zadejte Terapeutická komunita Karlov a Denní stacionář, dozvíte se více informací o doporučených zařízeních. V této chvíli bych opravdu již neotálela a konzultaci si domluvila co nejdříve. Držím palce. M.K.