jsem závislá?
evik
Piju hodně, dá se říci,že prakticky 0,5 l vodky obden, vím, že je to hodně, ale nejde mi samotné přestat. Můj manžel také pije a mě to nyní nevadí, jako když jsem byla abstinent. Nyní nám to klape, ale já vím, že je něco špatně. Jeden den piju, druhý den si říkám, že budu pít méně, ale již večer mám chuť si dát skleničku. Začíná mě docela vadit, že 0,5 l vodky na mě nikdo nepozná, až když vypiju víc. Existuje nějaká poradna, která by mi pomohla? Chci přestat, ale nejde mi to, nemám vůli, jsem srab.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, jestli konzumujete 0,5l vodky obden a nedaří se Vám nenapít se, i když byste sama chtěla, dalo by se říci, že závislost Vám poměrně začala komplikovat život. To, že alkoholu holduje i Váš muž situaci navíc zhoršuje, protože v tomto případě asi u něho nemůžete čekat žádnou podporu směrem k abstinenci. Píšete, že Vám teď v tomto období jeho pití nevadí, to se bohužel v takových případech stává. Uvádíte, že jste byla abstinent, nevím do jaké míry je konzumace Vašeho muže rozvinutá, zda jeho pití byl dřívější problém, který k nadměrnému užívání alkoholu přivedl i Vás. Kladně hodnotím Váš náhled, sama moc dobře víte, že to není v pořádku. Toto vědomí je vždy prvním a zásadním krokem něco na svém dosavadním životě změnit. Samozřejmně existuje spousta poraden, kam byste se mohla obrátit pro radu a pomoc. Myslím si, že by to v tomto případě bylo i velmi rozumné řešení, protože všechny potřebné záležitosti se přes internet vyřešit nedají. Bohužel jste nenapsala odkud pocházíte a tak Vám nemohu doporučit konkrétní odborné zařízení. Napište ještě jednou a uveďte region, budu se Vám snažit vhodné zařízení doporučit. Mějte se hezky a zatím zkuste alkohol omezit. Zmínila jste se, že večer se Vám nepít nedaří, pokuste se najít nějakou jinou činnost či aktivitu, která by Vám zpříjemnila večery bez konzumace alkoholu. Držím Vám palce. M.K.