Novela
Jan
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na novelizaci trestního zákona §283 platný od 1. 1. 2010. Co jsem se dočetl, tak z něj vyplívá, že pěstování rostlin konopí v množství větší než malém (údajně do tří rostlin) nebude trestné. Můžete mi,prosím, tohle potvdit nebo vyvrátit? Jsem občasný kuřák marihuany a řídím se heslem-Zasaď a neplať. Pokud by to byla pravda, jen dobře. Předem moc díky za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, nový trestní zákon ve své finální podobě dosud neprošel celým schvalovacím procesem. Je v něm navrhována změna co se týče pěstování malého množství konopí (cca 3 až 5 rostlin v závislosti na obsahu THC) pro vlastní potřebu, které by nemělo být posuzováno jako trestný čin jako tomu je doposud, ale jako přestupek. Lze předpokládat, že tato úprava bude od ledna 2010 platná. Jednou ze zásadních změn v novém trestním zákoně, co se týče nelegálních drog, oproti tomu současnému je to, že množství drog "větší než malé" bude definováno přímo v zákoně nikoli pouze pokynem policejního prezidenta, což dosud v praxi způsobovalo nejasnosti při postupu policie i rozhodování soudů. Myslím, že je rozumné, že se předem ptáte, než si pak naběhnout do zbytečného průšvihu. V každém případě bych vám doporučila ohledně finální podoby nového trestního zákona ve vztahu k marihuaně a jejímu pěstování ještě začátkem příštího roku věc ověřit v Právní poradně A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Její služby jsou bezplatné, optat se můžete telefonicky nebo mailem. Kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. Hodně štěstí.