alkohol
linda
Dobrý den, můj přítel je kvartální alkoholik a před několika lety prodělal ústavní léčbu. Přesto se asi po roce k pití vrátil. Svěřil se mi, že jeho spouštěčem není psychická zátěž, ani chuť na alkohol jako taková, nýbrž náhlá fyzická potřeba dostat se do onoho stavu opojení. Žádám jej, aby si zašel znovu k odborníkovi a přistoupil na nějakou formu ambulantní léčby. On mi však tvrdí, že se již u odborníka informoval a ten mu řekl, že na jeho druh pití (jehož původem je takový spouštěč) žádné léky neexistují, musí zkrátka pouze sám vydržet nepít. Já nyní nevím, jestli je možné, že když jsem se dočetla o takové spoustě druhů léků podporujících abstinování, tak prácě na ten jeho nic neexistuje. Nemyslím si, že mi lže, ale je hrozně nedůvěřivý a rád si dělá své závěry. Mohl tedy doktora pochopit jinak. Každopádně svolil, že společně se mnou odborníka navštíví, abych to slyšela na vlastní uši. Já bohužel vím, že mám ale pouze jednu šanci. Půjde se mnou jen jednou. Pokud to z jakéhokoliv důvodu nedopadne dobře, tak už ho víckrát nikam nedostanu. Tak jsem chtěla poprosit o informaci na nějakého odborníka, který má s tímto typem alkoholismu zkušenosti. Jsem z okolí Brna. Děkuji mnohokrát.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je pravdou, že na léčbu závislostí více než užívání léků funguje motivace a chuť se s tímto problémem "poprat". Žádáte kontakt na odborníka na "kvartální alkoholismus". Myslím, že v každé alkoholicko-toxikomanické poradně mají i hodně zkušenností s kvartálním alkoholismem. V Brně jsem vám vyhledala tyto kontakty : AT ambulance (poradenství při potížích s alkoholismen, drogami a gemblerství) Křenová 62 A Brno tel : 541 247 233 mob : 603 - 487 867 Bc. Veronika Šuráňová Zde možnost individuální, párové a skupinové psychoterapie. Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice Bohunice AT ambulance specializovaná protidrogová ambulance Jihlavská 20 Brno tel : 532 232 078 MUDr. Lucie Pilařová 532 232 051 MUDr. Zuzana Hogenbuchová P.S. Tak držím palce ať se Vašemu příteli daří abstinence zvládat. Mějte se hezky. M.K.