následek z prodeje marihuany
morena
Dobrý den rád bych se zeptal pokud bych prodával marihuanu a druhý den bych se od známého dozvěděl,že policisté mají mé fotky jak s touto látkou obchoduji a dokonce ji i užívám,co bych mohl mít za postihnutí ve věku 15-17.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud byste prodával marihuanu a bylo vám to v rámci vyšetřování prokázáno, hrozilo by vám trestní stíhání podle § 187 trestního zákona. Jeho znění najdete na těchto stránkách v rubrice Drogy a zákony - trestní zákon. Pokud jste mladistvý, jsou trestní sazby zpravidla o polovinu nižší, máte automaticky nárok na advokáta a soudy se v těchto případech přiklání spíše k podmíněným trestům či různým výchovným a ochranným opatřením. (upraveno Zákonem o soudnictví ve věcech mládeže). Výše a druh navrhovaného trestu by se samozřejmě odvíjely od toho, kolikrát a v jakém objemu vám byl prodej prokázán, přitěžující okolností je např. prodej nezletilým osobám nebo jako člen organizované skupiny nebo pokud prodejem získáte značný finanční prospěch atd. Samotné užití marihuany trestné není. Od ledna 2010 bude platit nový trestní zákon, takže v tomto ohledu lze očekávat nějaké změny. Pokud byste potřeboval právní konzultaci v případě nějakých konkrétních problémů, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O., kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. Nu, nechci nějak mentorovat, ale prodejem marihuany (či jakýchkoli nelegálních drog) si člověk koleduje o fakt dost velký průšvih. Takže pokud jste marihuanu dosud neprodával, tak s tím rozhodně ani nezačínejte.