Léčebny s pojišťovnou 207
Utajená
Dobrý den, na základě Vaší odpovědi ohledně vybraných typů léčeben jsem oslovila komunitu Krok v Kyjově s tím, že by se bratranec nejdříve léčil v PL Jemnici. Zjišťovali jsme veškeré potřebné doklady,ale dneska jsem narazila na zásadní a hlavně asi největší problém. Je totiž pojištěn u 207-Oborová pojišťovna a tato odmítá hradit léčbu toxicky nemocných pacientů. A tak se na Vás obracím s prosbou, zda nevíte o nějaké léčebně, která bere pacienty s touto pojišťovnou a nebo mne ještě napadlo počkat do ledna s přepisem na novou pojišťovnu a pak zažádat o léčbu znovu. Nechci říkat, že vše bylo zbytečné, jen také nechci narážet na zavřené dveře. On je z Blanska a napadlo nás hledat léčebny a komunity v bližším okolí než v Českém Krumlově, ale i tohle bychom případně zvládli. zatím dochází do o.s.Podané ruce v Blansku, i já jsem absolvovala konzultaci a půjdu znovu, hodně mi to pomohlo. Každopádně už nyní děkuji za podporu a také kontakty, co jsem obdržela, protože bych vůbec neměla tušení kde a jak hledat. Pěkný den

Odpověděl:
Dobrý den, jsem ráda, že vám konzultace v o.s. Podané ruce pomohla a že je také bratranec v kontaktu s odborným zařízením. Bohužel, není v našich silách zjišťovat, které léčebny mají smlouvy se kterými zdravotními pojišťovnami. Nejjistější by bylo vybrané léčebny kontaktovat telefonicky a domluvit se přímo tam. Bratranci by s tím v Blansku v Podaných rukou určitě poradili, tak ať to s nimi probere. Při léčbě v terapeutických komunitách není podstatné, u které zdravotní pojišťovny má klient smlouvu, neboť jeho pobyt je hrazen z jiných finančních zdrojů. Seznam komunit i psychiatrických léčeben se zaměřením na závislosti najdete např. na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Hodně štěstí.