pervitin
kiki
ahojky mám dotaz...moje neteř bere perník už 3 roky,nechce se jit léčit-20let.ale je strašně hubená a mám o ni starost,poradáte mi co a jak jsme od Kyjova...děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je od Vás hezké, že máte o svou neteř strach, ale Vaše možnosti pomoci jsou velmi omezené. Jednak proto, že neteř pravděpodobně o žádnou pomoc nestojí (z dotazu nevyplynulo, zda neteř chce přestat brát, ale bez toho, že by se šla léčit a nebo nechce ani přestat) a pak také proto, že nejvíce intervenovat mohou její rodiče, zvláště pak, pokud s nimi vaše neteř žije. Ale pokud užívá pervitin už tak dlouhou dobu a pravděpodobně intenzivně, bude léčba asi jediná možnost jak problém s pervitinem překonat. Z dotazu není jasná řada okolností (např. jak neteř funguje, zda žije s rodiči, sama či na ulici, jaký postoj k tomuto problému rodiče mají, jaký vztah k ní máte Vy…) a tak si myslím, že bude nejlépe, pokud navštívíte (Vy všichni, kdo máte o dotyčnou strach a chtěli byste jí pomoci, samozřejmě by bylo moc dobře pokud to budou především její rodiče) odborné zařízení, kde Vám při řešení této obtížné situace pomohou. V Kyjově to je: Kontaktní centrum Chill Out, Palackého 194, 697 01 Kyjov, telefon 518 611 589, mobil 777 316 515, vedoucí zařízení - mobil: 777 805 002, e-mail: kacko.kyjov(zavinac)caritas(tecka)cz. Otevírací doba: Po, St, Pá 8:00 - 16:00 hodin. Út, Čt 8:00 - 18:00 hodin. Každý den od 8:00 do 12:00 hodin je čas vyhrazen pro případovou práci - individuální pohovor s uživateli drog, s rodinnými příslušníky a s abstinujícími klienty. Přeji Vám hodně štěstí, kdybyste chtěla ještě něco upřesnit, napište. Mějte se hezky. P.S.: Vyhublost je typický projev užívání pervitinu. Je způsobena tím, že intoxikovaný člověk nemá potřebu jíst a pak také vydává velké množství energie. Většinou se po vysazení pervitinu váha velmi rychle upraví. Nicméně, pokud by neteř byla vyhublá tak, že by to mohlo ohrožovat její život, bylo by dobré tento fakt zkonzultovat s lékařem, který případně může vydat doporučení k hospitalizaci bez souhlasu pacienta. O přijetí do příslušného zařízení pak rozhoduje lékař tohoto zařízení. Tato hospitalizace trvá pouze po dobu akutního nebezpečí, takže nelze očekávat, že se tímto krokem vyřeší problém s užíváním pervitinu.