Prosím, poraďte.
Jarmila
Dobrý den, od dnešního rána vím na 100%, že můj 23-letý syn bere drogy. Podezření už mám asi 1 rok od jeho autohavárie. V nemocnici zjistili, že měl v krvi 0.002g amfetaminu.Jeho obhajoba, že mu určitě někdo dal něco na diskotéce do pití. Nato, že něco bere fyzicky nevypadá. Chodí do posilovny, pravidelně cvičí, chutná mu jíst. Ale je tu "ale", moje podezření.Přes den spí, půjčuje si peníze, lže, nechce pracovat,vstane brzo ráno a začně škrábat stěny,že bude malovat. Ale hlavně je tu změna jeho očí. Syn s námi nežije, ale minulou neděli přijel, že týden u nás zůstane. Co druhý den mizel v noci a vracel se ráno. Dnes ráno mi to nedalo a prohledala jsem mu kapsy.Našla jsem v nich papírek od bonbónu a v něm mírně nažloutlý prášek.Tak a teď, když to vím, tak nevím, co mám dělat. Prosím, poraďte.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, chápu, že toto je informace, kterou jste asi vědět ani nechtěla, ale sama uvádíte, že po celý rok jste měla pochybnosti, tak teď víte jak to je, což je jistě dobře. Velmi oceňuji, že než situaci začnete řešit se synem hledáte možnost poradit se. Těžko asi budete říkat synovi, že jste mu "prohledávala kapsy", na to každý vždy reaguje ne příliš nadšeně a mohlo by to spíše vyústit v to, že se otočí, sebere a nebude se s Vámi na toto téma dále bavit. Bylo by úplně nejlepší kdyby se Vám ho podařilo namotivovat ho k návštěvě odborného zařízení, které se léčbou závislostí zabývá, ale to nebývá zase až tak jednoduché. Hlavně v momentě, kdy užívající osoba nevidí svou konzumaci drog jako nějaký problém, to je opravdu pak těžký oříšek a je třeba vše, co se tohoto týká, pečlivě zvážit a nejlépe osobně probrat ze všech stran. Proto bych Vám v tuto chvíli doporučila, než Vaši současnou situaci začnete řešit se synem, obrátit se na naše kolegy v Ostravě. Nejen že se s nimi o všem můžete poradit, ale myslím si, že i Vy si v této situaci, která je pro rodiče určitě velmi skličujicí, zasloužíte podporu. Kontaktní centrum Holasova 16 - 661 Ostrava - Vítkovice tel : 595 627 005 mob : 602 670 789 e-mail : kcovarenarkon@seznam.cz kontaktní osoba : Bc. Beáta Oravcová e-mail : vedkcorenarkon@seznam.cz Provozní doba K-centra je pondělí až pátek 9.00 - 16.00. Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách i poradenství pro rodiče a osoby blízké, můžete jich využít zcela anonymně a jsou bezplatné. Je mnohem výhodnější si předem zavolat a dohodnou si termín konzultace, nemusíte pak čekat a pracovník K-centra má pak i na Vás více času. Budu Vám držet palce ať se vše v dobré obrátí a Vám také hodně sil. M.K.