test
ala31
Dobrý den, syn slíbil, že nebude brát pervitin, v úterý přišel domů v 23,oo hod. po 5ti dnech, unavený a hladový. Sliboval, že chce se vším přestat, že už ho takový život nebaví, sliboval že se polepší, když jsem mu říkala, že zítra o ničem nebude vědět, dušoval se že ne. Druhý den vstával ve 12 hodin. byl podrážděný, vzteklý. Ve čtvrtek se mu nechtělo také vstávat, měl jít do školy. Byl protivný a s nikým se nebavil. Odpoledne přišel domů, byli jsme překvapeni, měl dobrou náladu, jíst nechtěl a na otázku, jestli neměl pervitin řekl že ne, ale že si zakouřil marih. aby neměl chuť na pervitin. Teď nevím, jestli by test na amfetamin nebyl pozitivní, když kouřil marihuanu? Má to vůbec cenu dělat test? Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dle toho, jak popisujete situaci, bylo by pravděpodobnější, kdyby po konzumaci marihuany spíše chuť k jídlu měl. Zvláště poté, když (jak jste uvedla) byl několik dní mimo domov a konzumoval pervitin, tudíž s největší pravděpodobností asi i nejedl, což u pervitinu bývá typické. Nemohu to samozřejmě říci stoprocentně, ale je možné, že za zlepšení nálady opět může pervitin. Asi Vás moje slova moc netěší, já vím. Ptáte se zda má smysl provádět test. Netuším jaký test máte, zda jen na amfetaminy nebo na více látek, ale myslím, že testování v tomto případě je asi zbytečné. Sama víte, že před pár dny Váš syn pervitin konzumoval, tudíž test by byl pozitivní i v případě, že by jeho poslední konzumace byla marihuana, kterou Vám on uvedl. Umím si představit, že toto období určitě není vůbec jednoduché a myslím, že by bylo docela rozumné navštívit nějaké odborné zařízení a tam celou Vaši současnou situaci podrobněji a konkrétněji probrat. Za prvé byste se mohla poradit jak dále pokračovat, jak třeba lépe Vašeho syna motivovat k tomu, aby i on sám takovéto zařízení vyhledal a za druhé si zcela upřímně myslím, že byste si v této obtížné situaci i Vy sama zasloužila podporu. Nevím odkud pocházíte, ale pokud je pro Vás dostupná Praha, doporučila bych Vám toto zařízení : Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké o.s.SANANIM Školská 30 Praha 1 tel : 739 268 527, 284 824 527 (Mgr. Štěpánka Čtrnáctá) e-mail : ctrnacta@sananim.cz provozní doba : 9.00 - 19.00 Po až Pá Tato poradna se nachází v prostorách kavárny Cafe Therapy (v její zadní části). Je zapotřebí si zavolat a předem si dohodnout termín konzultace. Služby této Poradny jsou bezplatné a využít jich můžete i zcela anonymně. V případě, že Praha pro Vás dostupná není, napište ještě jednou a uveďtě odkud pocházíte. Budeme se Vám snažit doporučit jiné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště, kam byste se mohla obrátit a o všem se osobně poradit. Přeji Vám hodně štěstí a také hodně sil ! Mějte se hezky. M.K.