Net
Dobrý den. Před dvěma měsíci jsem přestala užívat pervitin,který jsem nikdy nebrala nitrožilně.Uživala jsem ho asi tři roky a to takřka denně.Nebudu se rozepisovat o tom,že můj život se změnil v jeden velký bludný kruh a ted vidím,o co vše jsem přicházela a JAK JE ŽIVOT KRÁSNEJ.Jediný problém je únava,poměrně rychle se vyčerpám i přez to,že beru žen-šen.Otázka zní,zda by mi pomohla výměna krve a pokud ano na koho se mám obrátit.Samozřejmě že bych si to uhradila. Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, k abstinenci vám samozřejmě gratuluji, určitě to bylo moudré rozhodnutí. Pokud se týče únavy - může po vysazení pervitinu přetrvávat i delší dobu. Zaměřila bych se nyní na zdravou životosprávu - vyváženou stravu, dostatek spánku, vitamíny, přiměřenou fyzickou aktivitu, koníčky...to všechno asi znáte. V případě, že by se to v dohledné budoucnosti nezlepšilo, navštívila bych svého praktického lékaře a nechala si udělat příslušná vyšetření. Dlouhodobá únava může mít řadu fyzických příčin, které lze zaléčit, je však potřeba zjistit, o co konkrétně se jedná. Dále může únava provázet i psychická onemocnění (např. deprese), na které je vhodné se zaměřit, pokud výsledky vyšetření prokážou, že je člověk fyzicky zdráv. Nevím v jaké souvislosti vás napadla výměna krve. Pokud 2 měsíce abstinujete, váš organismus a tedy i krev, se již zcela jistě stop pervitinu zbavil a vaše únava s tímto určitě nesouvisí. Přeji hodně štěstí, ať se vám daří a všechno se dá brzy dohromady. PS: Ještě mě napadá, kdyby náhodou byly s udržením abstinence v budoucnu nějaké problémy, stálo by za to vyhledat nějakého odborníka přes závislosti a nechat si s tím pomoct. Není to žádná ostuda a bylo by určitě škoda do toho zase spadnout. Sama nejlíp víte, že to pak žádná velká zábava nebyla.