jak pomoci?
Milouš
Moje sestra je závislá na pervitinu, má 2 děti a manžela, který ji příliš nepodpoří.Souhlasila s ústavní léčbou a nyní se rozhoduje,do které léčebny se vydat.Chci se zeptat, jak jí můžeme s mamkou podpořit,aby léčbu opravdu podstoupila,dokončila a dostala se z toho.Do této chvíle jí každý jen nadává a vyčítá co způsobila rodině a jak se zadlužila.Myslím ,že to není ten nejlepší způsob jak jí pomoct,ale nevíme jak se v takové situaci zachovat.Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je od Vás moc hezké, že chcete Vaši sestru podpořit v takovéto težké situaci, když toho její manžel není schopen. Je výborné, že sestra sama souhlasila s léčbou, vzhledem k tomu, že je matkou dvou dětí, je toto myslím zcela nejrozumnější řešení. Může nastoupit do jakékoliv psychiatrické léčebny na oddělení AT (alkoholicko-toxikomanické). Já bych, ale v tomto případě doporučila zkontaktovat se s tímto zařízením : Denní stacionář o.s. SANANIM Janovského 26 Praha 7 tel : 220 803 130, 220 800 041 e-mail : stacionar@sananim.cz PhDr. Preslová Ilona Konkrétně toto zařízení zrostředkovává léčbu a vede pořadník do Terapeutické komunity Karlov, která jako jediná komunita se zaměřuje na léčbu drogových závislostí matek, které svoji léčbu mohou podstoupit společně se svými dětmi. Léčba drogové závislosti je dlouhodobá záležitost, pobyty v psychiatrických léčebnách jsou časově mnohem kratší, ale účinější jsou zpravidla právě dlouhodobé pobyty v komunitách. Proto bych Vám doporučila rozhodnout se právě pro tuto možnost. V tomto zařízení by Vaši sestru podrobně o komunitě informovali a na vše ji připravili. Též další výhodou je, že na tuto komunitu navazuje Doléčování pro matky s dětmi ( lze využít i chráněného bydlení ), které je také důležitou součástí celého léčebného procesu. Tážete se jak Vaši sestře pomoc. Pomůžete jí nejvíce tím, že podpoříte její motivaci a pomůžete zprostředkovat první kontakt na odborné zařízení, popřípadě ji tam i doprovodíte. Jestli se potřebujete ještě na nějaké otázky zeptat, klidně znova napište, také se můžete podívat na stránky o.s.SANANIM (www.sananim.cz a zadat Denní stacionář a také Terapeutická komunita Karlov) a podívat se na info o těchto zařízeních. Doporučuji s prvním kontaktem neotálet a domluvit ho co nejdříve. Držím palce ať vše dobře dopadne! M.K.