Jak se dostat ze závislosti
k
Dobrý den, blízká osoba bere 2 roky amfetamin nebo pervitin -šňupe, hulí, je možné se s této závislosti dostat sama, jak postupovat? Jak dlouho to bude trvat?Muže nějak něčím nakazit ostatní členy rodiny, nebo i sebe sama?Jak nejlépe postupovat? Děkuji K.

Odpověděl:
Dobrý den, přestat s užíváním pervitinu může samozřejmě i člověk sám, bez odborné pomoci. Šance na udržení abstinence jsou však s odbornou podporou mnohem vyšší. Doporučuji tedy, aby dotyčný vyhledal nejbližší Kontaktní centrum a tam s kolegy osobně probral možnosti léčby a případné kroky, které by do budoucna vedly k abstinenci. Pokud by neměl zájem, v každém případě se sem může zajít poradit i někdo z rodiny či blízkých a konzultovat, jak závislého ke změně motivovat. (Adresy center ve vašem regionu vám píšu na konci odpovědi). Pokud se týká případné nákazy infekčními chorobami - nejrizikovější je v tomto směru injekční užívání drog. Vy uvádíte, že pervitin je užíván šňupáním, což z hlediska přenosu infekčních onemocnění představuje minimální riziko. Nicméně životní styl spojený s užíváním drog někdy může vést i k rizikovému sexuálnímu chování, kde samozřejmě hrozí nákazy pohlavně přenosnými chorobami. Bohužel, váš dotaz je poměrně stručný, nepíšete kolik je dotyčnému let, zda s ním žijete v jedné domácnosti, zda pracuje či studuje, a jaká je celkově jeho situace, takže vám nejsem schopná poradit konkrétněji. I když samozřejmě ten osobní kontakt, který doporučuji, je ve většině případů nejefektivnější řešení. Hodně štěstí. Takže zde adresy ve vašem regionu (služby jsou poskytovány bezplatně, lze jich využít i anonymně): Havířov, Centrum drogové pomoci Sociální služby města Havířova Hřbitovní 12, Havířov - Šumbark, 736 01 telefon: 596 884 854 fax: 596 884 854 Bc. Michal Fabian, DiS. Karviná, Kontaktní centrum Třída Družby 1125, Karviná, 735 06 telefon: 596 316 808 Inf. Mchalis Dulkeridis http://www.k-centrum.org Frýdek - Místek, Kontaktní centrum Renarkon Pionýrů 1757, Hotelový dům Paskov, 1. patro, Frýdek - Místek, 738 01 telefon: 558 628 444; 606 694 244 Mgr. Aneta Kalusová http://www.renarkon.cz Český Těšín, Kontaktní centrum, o.s. Ave Ostravská 1628, Český Těšín, 737 01 telefon: 558 736 600 Andrea Folterová http://www.osave.cz