Zajištění anonymity?
Monika
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat kdo hradí služby kontaktních center, pokud to není klient (na stránkách SANANIM jsem povětšinou četla, že služba je poskytována zdarma). Je to tedy zdravotní pojišťovna? A pokud ano, znamená to, že u ní existují záznamy o léčbě drogové závislosti? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Moniko, ano - na stránkách o.s. SANANIM jsou informace o bezplatných službách, stejně jsou tam i informace, že veškeré služby Kontaktního centra (a to nejen K-centra o.s. SANANIM, ale Kontaktních center obecně) jdou využít i zcela anonymně. Pokud organizace nemá status zdravotnického zařízení, což zpravidla není případ Kontaktních center, nemůže mít tedy ani uzavřeny smlouvy se zdravotními pojišťovnami. Provoz je hrazen formou dotací od státu a prostředky pocházejícími od sponzorů. Jetliže tedy potřebujete navštívit Kontaktní centrum, nemusíte se ničeho obávat - Vaše zdravotní pojišťovna o tom žádnou informaci nedostane. Hodně štěstí.M.K.